Επί τέσσερις ημέρες αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας σαρώνουν τα Πιέρια Όρη για τον εντοπισμό του αεροσκάφους Γιάκοβλεφ που είχε συντριβεί.
Δυστυχώς, μία ώρα πριν εντοπιστούν τελικά τα συντρίμμια η ΠΑ θα χάσει πέντε αξιωματικούς όταν ένα C-130 που συμμετέχει στις έρευνες θα συντριβεί κοντά στην Οινόη. Την ημέρα της τραγωδίας το ημερολόγιο έγραφε 20 Δεκεμβρίου 1997.
Το C-130, «Hercules», είχε απογειωθεί στις 9.10 π.μ. από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με πενταμελές πλήρωμα που το αποτελούσαν οι κυβερνήτης αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, συγκυβερνήτης επισμηναγός Π. Γκολφινόπουλος, ιπτάμενος μηχανικός ανθυπασπιστής Π. Αλεξίου, και ναυτίλοι οι αντισμήναρχοι Θ. Γεωργακόπουλος και Σ. Μουτσάτσος.
Στο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελούσε δρομολόγιο από Ελευσίνα προς την Τανάγρα προκειμένου να παραλάβει 80 καταδρομείς, οι οποίοι θα συμμετείχαν στις έρευνες εντοπισμού και διάσωσης του ουκρανικού Γιάκοβλεφ ΥΑΚ-42.
Κυβερνήτης του C-130 ήταν ο αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, ένας από τους πλέον έμπειρους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας με χιλιάδες ώρες πτήσης. Μάλιστα σε ένα μήνα επρόκειτο να μετατεθεί στο ΝΑΤΟ αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση ενός AWACS, ιπτάμενου ραντάρ.
Λίγο νωρίτερα δύο άλλα C-130 είχαν κάνει το ίδιο δρομολόγιο. Ωστόσο λίγα λεπτά πριν στην ίδια περιοχή δεν επικρατούσαν οι ίδιες καιρικές συνθήκες. Το μοιραίο C-130, πέντε μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του πέταγε στο ίδιο ύψος και στην ίδια πορεία χωρίς να χρησιμοποιεί τα όργανά του αλλά μόνο την οπτική επαφή που είχε με την περιοχή. Οι καιρικές συνθήκες είχαν αλλάξει. Πλέον υπήρχε ομίχλη, πλάγιοι άνεμοι και πυκνή νέφωση.
Το αεροσκάφος πετούσε χαμηλά σε ύψος 900 μέτρων, προκειμένου να κερδίσει χρόνο ώστε να βρίσκεται έγκαιρα στο αεροδρόμιο της Τανάγρας. Δυστυχώς όμως αυτό αποδείχθηκε μοιραίο, καθώς λόγω της πυκνής νέφωσης ο κυβερνήτης δεν είδε το βουνό Πάστρα, βορείως της Οινόης, σε υψόμετρο 940 μέτρα και προσέκρουσε με την κοιλιά στην κορυφή. Τα συντρίμμια του c-130 διασκορπίστηκαν σε απόσταση 800 μέτρων.
iefimerida.gr