Η Μαριάννα Τόλη πήρε στον τάφο της το μυστικό για την Αλίκη

Η τραγουδίστρια και ηθοποιός «έφυγε» στα 66 της χρόνια, χωρίς να αποκαλύψει ποτέ τι της εξομολογήθηκε η εθνική μας σταρ.

Στη Eurovision το 1977 ερμήνευσε με τους Πασχάλη, Αργυράκη και Ουίλιαμς το θρυλικό «Μάθημα Σολφέζ»

Από τη ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΑΡΔΑ

Η αγαπημένη των παιδιών Μαριάννα Τόλη «έσβησε» το απόγευμα του Σαββάτου, ύστερα από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο.

Το «τέρας» νίκησε την «πεντάμορφη», με το παραμύθι της ζωής της να τελειώνει πρόωρα και άδικα. Η καλλιτέχνιδα μέχρι τελευταία στιγμή κρατούσε μυστική την περιπέτεια της υγείας της, σκορπίζοντας φως, χαμόγελο και αγάπη στους μικρούς και μεγάλους θαυμαστές της στην Παιδική Σκηνή του Νέου Θεάτρου Κατερίνα Βασιλάκου.

Η τελευταία επιθυμία

Η ίδια υπέγραφε τη σκηνοθεσία και τη διασκευή της φαντασμαγορικής υπερπαραγωγής «Η πεντάμορφη και το τέρας», με τελευταία της επιθυμία να συνεχιστούν οι παραστάσεις και μετά τον θάνατό της. Αυτό αποκάλυψαν στην «Espresso» στενοί συνεργάτες της, οι οποίοι συντετριμμένοι θα την αποχαιρετήσουν σήμερα, στις 11 το πρωί, στο Α’ Νεκροταφείο της Αθήνας, όπου θα γίνει η κηδεία της.

Η 66χρονη πολυτάλαντη τραγουδίστρια και ηθοποιός πήρε… πολλά μαζί της στη γειτονιά των αγγέλων: Τον πόνο για την απώλεια του λατρεμένου συζύγου της Γιώργου Χάινε που «έφυγε» το 2007, την ανησυχία για τον 22χρονο μοναχογιό της Χριστόφορο που έμεινε ορφανός, αλλά και τα λόγια της Αλίκης Βουγιουκλάκη, τα οποία κράτησε ως μυστικό και δεν αποκάλυψε ποτέ. Ηταν η εποχή που θα έπαιζαν εναλλάξ τον ρόλο της Εβίτα στο ομώνυμο θεατρικό μιούζικαλ. Αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ.

«Δεν την αντικατέστησα ποτέ. Δεν ήθελε. Υπέγραψα ένα συμβόλαιο για να παίζω τις απογευματινές παραστάσεις, Σάββατο και Κυριακή, και δεν τις έπαιξα ποτέ. Νομίζω ότι εκείνη την εποχή με στενοχώρησε πολύ. Της το είπα, αλλά δεν θέλω να πω τι μου απάντησε». Τι να της είχε εξομολογηθεί άραγε η εθνική μας σταρ κι εκείνη το φύλαξε μέχρι τον θάνατό της;

Τη δυσάρεστη είδηση πως το γλυκό κορίτσι που φιγουράριζε στα κοριτσίστικα περιοδικά του ’80 έφυγε από τη ζωή λίγες ημέρες μετά τα Χριστούγεννα, που ήταν η αγαπημένη της γιορτή, αποκάλυψε η Σεμίνα Διγενή μέσω του λογαριασμού της στο facebook. Με λόγια αγάπης αποχαιρέτησε την πολύτιμη φίλη της, η οποία σπούδασε ιστορία της τέχνης στην Αμερική και κλασικό και μοντέρνο χορό στο Λονδίνο. Στην Ελλάδα τέλειωσε τη δραματική σχολή του Εθνικού και ο πρώτος ρόλος της ήταν στη «Λυσιστράτη» στην Επίδαυρο. Η μελωδική φωνή της έντυσε μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Πάμε για δουλειά», «Ζητάς», «Μόνο με την αγάπη μας», «Τι τα θες τώρα», «Η τελετή», ενώ το 1977 πήρε μέρος στη Eurovision με το «Μάθημα σολφέζ» του Γιώργου Χατζηνάσιου, κατακτώντας την πέμπτη θέση παρέα με τους Μπέσσυ Αργυράκη, Πασχάλη Αρβανιτίδη και Ρόμπερτ Ουίλιαμς.

Ακολούθησαν μεγάλες επιτυχίες στο σανίδι, στα γνωστά μιούζικαλ «Αννυ», «ιρμα», και «Σικάγο», ενώ έπαιξε στις ταινίες «Ρόδινα ακρογιάλια» του Ευθύμιου Χατζή και «Γλυκιά ζωή» του Μιχάλη Κακογιάννη, στο Θέατρο της Δευτέρας, αλλά και ως guest στη νεότερη τηλεοπτική σειρά «Στο παρά 5». Τηλεοπτικά για τρία χρόνια είχε εκπομπή στη ΝΕΤ με τίτλο «Μουσικές μεταμφιέσεις», ενώ αρκετά παλιότερα, μαζί με τον Βασίλη Τσιβιλίκα, παρουσίαζε την παιδική εκπομπή «Ο φίλος μας ο Κ.Ο.Κ», με σκοπό την επιμόρφωση και την εξοικείωση των παιδιών με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το 2001-2003 διετέλεσε διευθύντρια στο «Παιδικό Στέκι» του Εθνικού Θεάτρου, ενώ το 2005 πρωταγωνίστησε σε παγκόσμια πρώτη στο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Η κυρία Στόουν».

«Εχασα την “αδελφή” μου, έδινε παλικαρίσια μάχη»

Με πόνο ψυχής αλλά και συνταρακτικές αποκαλύψεις σχετικά με τη μάχη που έδινε με τον καρκίνο αποχαιρετούν σήμερα, μέσω της «Espresso», τη δική τους «ιέρεια» της Eurovision ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς και η Μπέσσυ Αργυράκη, οι οποίοι (μαζί και με τον Πασχάλη Αρβανιτίδη) ερμήνευσαν το θρυλικό «Μάθημα σολφέζ» στη σκηνή του διαγωνισμού το 1977.

Με δάκρυα στα μάτια ο επιστήθιος φίλος της Ρόμπερτ Ουίλιαμς μάς μίλησε για τον γολγοθά που ανέβαινε η τραγουδίστρια, χωρίς να τον γνωρίζει κανένας. «Εχασα την “αδελφή” μου, έναν άνθρωπο της οικογένειάς μου. Θρηνώ και προσεύχομαι να πάει στον Παράδεισο. Τη γνώριζα αρκετά χρόνια πριν πάμε στη Eurovision.

Συναυλίες αφιλοκερδώς

Εδινε κουράγιο σε κόσμο, έδινε συναυλίες αφιλοκερδώς και γενικά ήταν ένα πολύ δοτικό άτομο. Το θέμα της αρρώστιας της το γνώριζα εδώ και δέκα χρόνια, από τότε που της παρουσιάστηκε. Δεν το έλεγε δημοσίως. Το γνωρίζαμε ελάχιστοι άνθρωποι. Εδινε παλικαρίσια τη μάχη της και το πάλευε. Σε αυτή τη μάχη έδειχνε την ανωτερότητά της, αντικρίζοντας πάντα τη θετική πλευρά της ζωής. Πιστεύαμε ότι έχει ξεπεράσει το πρόβλημα της υγείας της. Ομως, το πιο σημαντικό είναι ότι, ενώ ήταν βαριά άρρωστη, ανέβαζε μεγάλες παραστάσεις και πολλές φορές με πολύ κόπο. Και οι παραστάσεις της έφταναν στην τελειότητα, σκεπάζοντας έτσι όλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε». Και η Μπέσσυ Αργυράκη όμως, που συνομιλούσε μαζί της, εκμυστηρεύεται στην «Espresso» τις τραγικές στιγμές της συναδέλφου της. «Πριν από κάποιους μήνες κάναμε όλοι μαζί οι συντελεστές του τραγουδιού “Μάθημα σολφέζ” μια φωτογράφιση για εβδομαδιαίο περιοδικό. Τότε, λοιπόν, την είχα ρωτήσει: “Μαριάννα, όλα καλά;” Και μου απάντησε: “Μπεσσούλα μου, αυτή τη φορά οι εξετάσεις δεν βγήκαν καθαρές. Θα το πολεμήσω όμως, δεν το αφήνω”. Οταν, λοιπόν, έφτασε στο σημείο η Μαριάννα να μην πηγαίνει στο θέατρο για τις παραστάσεις, κατάλαβα ότι τα πράγματα ήταν δύσκολα».

Σοκαρισμένος και πολύ στενοχωρημένος για τον θάνατο της Μαριάννας Τόλη είναι -όπως μάθαμε- και ο Πασχάλης. Οσο για τον συνθέτη του τραγουδιού «Μάθημα σολφέζ» Γιώργο Χατζηνάσιο, δήλωσε με θλίψη: «Εχασα ένα από τα τέσσερα παιδιά μου».

πηγή

Exit mobile version