Έβρος: Δεν περνάει τίποτα! Νέος φράχτης 27 χιλιομέτρων – Παντού κάμερες και συρματοπλέγματα

Τα πρώτα 9 χλμ θα φτιαχτούν στο «Πέταλο» Φερών, τα 15 χλμ θα καλύψουν την περιοχή του «Κτήματος Τσιρόζη» και τα υπόλοιπα 2,5 χλμ θα καλύψουν την περιοχή «Νέα Εγνατία».

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία για την επέκταση του φράχτη στον Έβρο, καθώς η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» της Κυριακής, εστάλη την προηγούμενη εβδομάδα από το αρχηγείο της Αστυνομίας σε πέντε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες.

Μάλιστα, το θέμα απασχόλησε τη συνάντηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με τον εκτελεστικό διευθυντή της Frontex, Fabrice Leggeri, την προηγούμενη εβδομάδα στον Έβρο.

Στην πρόσκληση, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, παρατίθενται τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου και θα ανακηρυχθεί ανάδοχος η εταιρεία που θα καταθέσει τη πιο συμφέρουσα προσφορά, ενώ το συνολικό έργο που περιγράφεται στην προκήρυξη χωρίζεται σε δυο μέρη.

Το πρώτο μέρος αφορά την κατασκευή νέου φράχτη συνολικού μήκους 27 χλμ στην περιοχή Φερών, που δεν θα είναι συνεχόμενος, καθώς τα πρώτα 9 χλμ θα φτιαχτούν στο «Πέταλο» Φερών, τα 15 χλμ θα καλύψουν την περιοχή του «Κτήματος Τσιρόζη» και τα υπόλοιπα 2,5 χλμ θα καλύψουν την περιοχή «Νέα Εγνατία».

Επί της ουσία πρόκειται για δυσεπιτήρητα σημεία κατά μήκος της συνοριογραμμής Ελλάδας- Τουρκίας, όπου ο ποταμός Έβρος δεν λειτουργεί ως φυσικό σύνορο, αφού το τουρκικό έδαφος «μπαίνει» στα δυτικά του ποταμού.

Μάλιστα, στην προκήρυξη προβλέπεται η κατασκευή ενός οδικού δικτύου που θα εξασφαλίζει την πρόσβαση των αστυνομικών στο νέο φράχτη, αλλά και η κατασκευή φυλακίων.

Το δεύτερο μέρος της προκήρυξης αφορά τη συντήρηση και την ενίσχυση του υφιστάμενου φράχτη μήκους 12,5 χλμο οποίος καλύπτει το χερσαίο τμήμα των συνόρων από τον μεθοριακό σταθμό των Καστανιών μέχρι τη Νέα Βύσσα και είχε υποστεί φθορές κατά την πρόσφατη κρίση με την Τουρκία, με τα 400 τελευταία μέτρα του στη θέση «πράσινη πόρτα» να έχουν καταστραφεί ολοσχερώς λόγω της κακοκαιρίας.

Έτσι, η ανάδοχος εταιρεία που θα ανακηρυχθεί θα πρέπει να ενισχύσει τον φράχτη προσθέτοντας σε όλο το μήκος επιπλέον συρματόπλεγμα ύψους 5 μέτρων, αντί για 3,5 που είναι σήμερα και να τοποθετηθεί κονσερτίνα στο ψηλότερο σημείο.

Ήδη, για τη χρηματοδότηση του έργου το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας έχει δεσμεύσει κονδύλι ύψους 30 εκατ. ευρώ από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2020 και αντίστοιχο ποσό πρόκειται να δεσμευτεί και από τον προϋπολογισμό του 2021.

Επιπλέον, προχωρά η εγκατάσταση του συστήματος αυτοματοποιημένης επιτήρησης των ελληνοτουρκικών συνόρων με σύστημα καμερών.

Με πληροφορίες από: «Καθημερινή της Κυριακής»

Πηγή

Exit mobile version