Η κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση της τιμής καθόδου στη Σαντορίνη για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, ακολουθώντας το παράδειγμα της Βενετίας, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή».
Αυτή η αύξηση τιμής εισιτηρίου από τα 2 ευρώ στα 10 ευρώ για δημοφιλή νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι ένα από τα μέτρα που προτείνονται για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού.
Κυβερνητικές σκέψεις και προτάσεις για το ύψος του εισιτηρίου
Ένα κυβερνητικό στέλεχος δήλωσε ότι η τιμή «δεν μπορεί να είναι κάτω από 10 ευρώ για τη Σαντορίνη». Στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην προεδρία της κυβέρνησης με τη συμμετοχή υπουργών και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, συζητήθηκαν διάφορες προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Διαφορετικές απόψεις εντός της Κυβέρνησης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, εντός της κυβέρνησης υπάρχουν διαφωνίες. Κάποιοι υποστηρίζουν την πλήρη απαγόρευση της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, ενώ το οικονομικό επιτελείο αντιδρά έντονα, τονίζοντας την ανάγκη για διατήρηση των εσόδων από τον τουρισμό. Άλλοι προτείνουν μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κρουαζιέρας για την ελληνική τουριστική βιομηχανία, ενώ αναγνωρίζουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε συγκεκριμένους προορισμούς όπως η Σαντορίνη.
Εκπόνηση μελέτης και νέα Λιμενικά έργα
Παράλληλα, σχεδιάζεται η εκπόνηση μελέτης για τον καθορισμό του ανώτατου ημερήσιου αριθμού επισκεπτών που μπορεί να δεχθεί η Σαντορίνη. Σήμερα το όριο είναι 8.000 επισκέπτες, χωρίς να υπολογίζονται τα ημερόπλοια, γεγονός που αυξάνει τον πραγματικό αριθμό επισκεπτών.
Η Σαντορίνη θα αντιμετωπιστεί ως ειδικό πρότζεκτ λόγω της έντονης τουριστικής πίεσης που δέχεται. Αναμένεται ότι η κατασκευή νέου λιμανιού στον Μονόλιθο θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του νησιού.
Τέλος, φαίνεται να κερδίζει έδαφος η ιδέα της ανάθεσης της ευθύνης της κρουαζιέρας σε έναν εξειδικευμένο φορέα. Αυτή η κίνηση στοχεύει στην αντιμετώπιση της πολυδιάσπασης αρμοδιοτήτων και στην άμεση επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν.