Η ανανέωση των ιερών ενδυμάτων των Μορμόνων έχει προκαλέσει μια απρόσμενη φρενίτιδα, με γυναίκες να καταφεύγουν ακόμα και στη μαύρη αγορά για να αποκτήσουν τη νέα «αποκαλυπτική» εκδοχή.
Ανανεωμένο σχέδιο με… αέρα αλλαγής
Η Εκκλησία του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών, γνωστή ευρύτερα ως Εκκλησία των Μορμόνων, προχώρησε πρόσφατα στον επανασχεδιασμό των γνωστών ιερών ενδυμάτων ναού. Πρόκειται για ειδικά λευκά και σεμνά εσώρουχα που φορούν οι πιστοί κάτω από τα ρούχα τους, ως σύμβολο της πίστης και της πνευματικής τους δέσμευσης.
Ωστόσο, για πολλές γυναίκες της κοινότητας, το παραδοσιακό σχέδιο προκαλούσε δυσφορία στην καθημερινότητα, ειδικά σε θερμά και υγρά κλίματα. Το μακρύ μπλουζάκι και το σορτς μέχρι το γόνατο, αν και θρησκευτικά συμβολικά, δημιουργούσαν δυσκολίες στο ντύσιμο και στην άνεση.
Η είδηση που προκάλεσε ενθουσιασμό
Στο τέλος του περασμένου έτους, η Εκκλησία ανακοίνωσε μια νέα, «πιο ελαφριά» εκδοχή των ενδυμάτων, ειδικά σχεδιασμένη για θερμά κλίματα. Για πρώτη φορά στην ιστορία σχεδόν 200 χρόνων, προσφέρθηκε μπλουζάκι χωρίς μανίκια, τύπου τιράντας – μια εξέλιξη που αντιμετωπίστηκε από την κοινότητα με μεγάλο ενθουσιασμό.
Το νέο αυτό σχέδιο, με τη λιγότερο αυστηρή γραμμή, θεωρήθηκε μια μικρή επανάσταση μέσα στην παραδοσιακή δομή της Εκκλησίας. Όταν κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη χώρα με τη μεγαλύτερη κοινότητα Μορμόνων, η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Ουρές, ένταση και… αποφασισμένες πιστές
Οι γυναίκες των Μορμόνων δεν άργησαν να κατακλύσουν τα καταστήματα. Ουρές σχηματίστηκαν σε πολλά σημεία, καθώς το ενδιαφέρον για τα νέα ενδύματα ήταν τεράστιο. Η influencer από τη Χαβάη, Αντρέα Φόσετ, 31 ετών, δήλωσε στους New York Times: «Θα τα αποκτήσω με κάθε κόστος. Θα πετάξω μέχρι την Ιαπωνία, αν χρειαστεί».
Η Σέιλα Έγκαν ανέφερε μέσω Instagram ότι περίμενε πάνω από τρεις ώρες στην ουρά, ενώ η σχεδιάστρια ενδυμάτων ΜακΚένα Μπανκς, ειδικευμένη στο σεμνό ντύσιμο, σημείωσε πως οι πιστοί «πεθαίνουν» να αποκτήσουν τα νέα κομμάτια.
Γεννιέται μια μαύρη αγορά
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα και η υψηλή ζήτηση οδήγησαν στην εμφάνιση μιας παράτυπης «μαύρης αγοράς» μέσω διαδικτύου. Πιστοί άρχισαν να αγοράζουν τα νέα ενδύματα από χώρες όπου κυκλοφόρησαν νωρίτερα ή σε μεγαλύτερη ποσότητα, όπως η Ουγκάντα, η Κένυα, η Νότια Αφρική και οι Φιλιππίνες.
Οι τιμές απογειώθηκαν – πολλοί πλήρωσαν πάνω από 150 δολάρια, συν τα έξοδα αποστολής, για να προμηθευτούν τα τόσο περιζήτητα μπλουζάκια τιράντας και σορτς.
Η χαρά στα κοινωνικά δίκτυα
Όσοι κατάφεραν να τα εξασφαλίσουν πρώτοι, δεν έκρυψαν τη χαρά τους. Στα social media κυκλοφόρησαν δεκάδες συγκινητικά και ενθουσιώδη μηνύματα. «Κλαίω γιατί κάποιος μου έστειλε ένα μπλουζάκι με τιράντες για να το φορέσω στον γάμο μου», έγραψε μια χρήστρια. Άλλη σημείωσε: «Όταν μπορείς επιτέλους να φορέσεις μπλούζες χωρίς μανίκια και νιώθεις πιο κοντά στον Θεό από ποτέ».
Ζήλια, απογοήτευση και ειρωνικά σχόλια
Παράλληλα, δεν έλειψαν οι φωνές απογοήτευσης από όσους δεν κατάφεραν να βρουν τα ενδύματα. Η ζήλια και η ενόχληση κυριάρχησαν σε αρκετές αντιδράσεις. «Δεν το περίμενα ποτέ αυτό», δήλωσαν πολλοί, εκφράζοντας έκπληξη για τη σπανιότητα και τη δυσκολία απόκτησης ενός τόσο… ασυνήθιστου προϊόντος.
Άνθρωποι εκτός της πίστης παρακολουθούν την κατάσταση με αμηχανία. «Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι περιμένει κάποιος τρεις ώρες για εσώρουχα της Εκκλησίας», σχολίασε κάποιος στο διαδίκτυο.
Παλιές ενστάσεις και νέα ελπίδα
Πολλές γυναίκες των Μορμόνων είχαν εδώ και καιρό εκφράσει σοβαρές ενστάσεις για το προηγούμενο σχέδιο των ενδυμάτων. Έκαναν λόγο για σωματική δυσφορία, καταπίεση, ακόμα και αισθήματα ντροπής για το σώμα τους. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι γυναίκες ανέφεραν πως τα ενδύματα είχαν αρνητική επίδραση στη γενική ευεξία τους αλλά και στην ερωτική τους ζωή, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της nypost.
Το νέο σχέδιο, όσο κι αν παραμένει εντός των θρησκευτικών πλαισίων, φαίνεται να δίνει ανάσα και αίσθηση μεγαλύτερης προσωπικής ελευθερίας σε πολλές από τις πιστές γυναίκες – οι οποίες το αγκάλιασαν με θέρμη, παρά την απροσδόκητη ταλαιπωρία της απόκτησης.
