Έδωσαν προαγωγή στον λιμενάρχη του «Blue Horizon» – Πώς πήρε μετάθεση σε νευραλγική θέση του Αρχηγείου

Blue Horizon

Σε υψηλόβαθμη θέση προήχθη ο αξιωματικός του Λιμενικού που ελέγχεται για τις ενέργειές του στην υπόθεση του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη, ο οποίος βρήκε φρικτό θάνατο όταν δύο μέλη του πληρώματος του πλοίου «Blue Horizon» τον πέταξαν από τον καταπέλτη στη θάλασσα στις 5 Σεπτεμβρίου.

Η Realnews αποκαλύπτει πως ο αρχιπλοίαρχος, που ήταν ο λιμενάρχης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, μετατίθεται στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ως βοηθός του διευθυντή Κλάδου Ασφαλείας, έπειτα από επίσημη απόφαση του Αρχηγείου. Η σχετική απόφαση εκδόθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου, μόλις δύο εβδομάδες μετά το τραγικό περιστατικό στο λιμάνι του Πειραιά.

Μία από τις βασικές ευθύνες του κεντρικού λιμενάρχη είναι η εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας στο λιμάνι

Γι’ αυτό και ο συγκεκριμένος αρχιπλοίαρχος ελέγχεται για τον τρόπο με τον οποίο επέβλεψε τη διαδικασία αναχώρησης του «Blue Horizon», όπου, εκ του τραγικού αποτελέσματος, είναι σαφές ότι δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα μέτρα. Η θέση του βοηθού Κλάδου Ασφαλείας, στην οποία μετατίθεται, αφορά στην εποπτεία για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας στα λιμάνια όλης της χώρας. Αυτό, όπως επισημαίνουν λιμενικοί κύκλοι, θεωρείται αναβάθμιση.

Ο αρχιπλοίαρχος, που ελέγχεται διοικητικά για το αν άσκησε σωστά τα καθήκοντά του βάσει της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, στις 7 Σεπτεμβρίου είχε απομακρυνθεί από τη θέση του με εντολή του τέως υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη προς τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Γεώργιο Αλεξανδράκη.

Επιπλέον, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, το πόρισμα της ΕΔΕ παραδόθηκε στον τότε υπουργό, ο οποίος έδωσε εντολή στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος για την παραπομπή σε άμεσο πειθαρχικό έλεγχο τεσσάρων στελεχών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, για τα οποία προέκυψαν ευθύνες. Μάλιστα, όπως αναφερόταν στο σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, «το πόρισμα διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία».

Υπενθυμίζεται ότι οι δικηγόροι της οικογένειας του Αντώνη Καργιώτη έχουν δηλώσει κατ’ επανάληψη πως το κατηγορητήριο θα πρέπει να διευρυνθεί, περιλαμβάνοντας, εκτός από τα μέλη του πληρώματος του «Blue Horizon», ακόμα και τους λιμενικούς που φαίνεται πως δεν αντιλήφθηκαν καν την πτώση του 36χρονου στη θάλασσα.

Το βασικό ερώτημα που εγείρεται, λοιπόν, είναι πώς ο αρχιπλοίαρχος που με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας «ξηλώθηκε» από τη θέση του, όντας ελεγχόμενος διοικητικά, πήρε προαγωγή στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ως βοηθός του Διευθυντή Κλάδου Ασφαλείας.

Ανεπίσημα, πηγές κοντά στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, μας επεσήμαναν ότι στον κύκλο τους δεν θεωρείται ως αναβάθμιση να αναλαμβάνει κάποιος, από κεντρικός λιμενάρχης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, βοηθός διευθυντή κλάδου. Ακόμη κι έτσι, όμως, προκύπτουν απορίες για το πώς ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αποφάσισε και εν συνεχεία το Ανώτατο Συμβούλιο Μεταθέσεων κύρωσε τη μετάθεση του ελεγχόμενου κατά την ΕΔΕ και απομακρυσμένου με υπουργική απόφαση, που επανέρχεται και μάλιστα σε νευραλγική θέση του Αρχηγείου.

Το πόρισμα

Σε αυτό εξήγηση ίσως δίνει το γεγονός ότι ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος φέρεται να μην έχει ακόμα παραλάβει επίσημα το πόρισμα της ΕΔΕ, το οποίο παρέλαβε όμως ο Μ. Βαρβιτσιώτης όντας υπουργός. Βάσει αυτού του πορίσματος, ο πρώην υπουργός είχε διατάξει «να παραπεμφθούν σε άμεσο πειθαρχικό έλεγχο τα τέσσερα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και να απομακρυνθούν ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά και ο διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά».

Στις 11 Σεπτεμβρίου, ο Μ. Βαρβιτσιώτης παραιτήθηκε, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η παραίτηση υπεβλήθη στις 8 Σεπτεμβρίου, δηλαδή μόλις μία ημέρα μετά την παραλαβή του πορίσματος. Σύμφωνα με πληροφορίες της «R», οι λόγοι για τους οποίους ο Αρχηγός φέρεται να μην έχει παραλάβει το πόρισμα είναι διαδικαστικοί. Βάσει του νόμου, ο εκάστοτε υπουργός ζητά από τον Αρχηγό και αυτός με τη σειρά του διατάσσει τη διεξαγωγή ΕΔΕ.

Εν προκειμένω, υπό το βάρος των εξελίξεων αλλά και του θορύβου που είχε ξεσπάσει στην κοινή γνώμη με τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη, ο υπουργός και όχι ο Αρχηγός, όπως αναφέρεται και στις σχετικές ανακοινώσεις, διέταξε την ΕΔΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ.

Από τη στιγμή που ο Αρχηγός δεν έχει διατάξει την ΕΔΕ, θεωρείται από την ηγεσία ως μη γενόμενη, άρα δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν, άρα κανείς από τους λιμενικούς δεν διώκεται και έτσι μπορούν να προχωρήσουν κανονικά οι μεταθέσεις τους.

Εάν πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που ο τότε υπουργός είχε διαβιβάσει το πόρισμα στην Εισαγγελία, μπορεί να προκύψουν ζητήματα ακόμη και επί της δικαστικής διαδικασίας. Και αυτό γιατί όλοι οι εμπλεκόμενοι λιμενικοί έχουν κληθεί να καταθέσουν για την υπόθεση.

ΠΕΝΕΝ: Ντροπή και αίσχος

Την εξέλιξη στηλιτεύει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), κάνοντας λόγο για «πρωτοφανή πολιτική κυβερνητική αθλιότητα», καθώς η ανακοινωθείσα καρατόμηση «όχι μόνο δεν έγινε ποτέ» αλλά «Ο Κεντρικός Λιμενάρχης αναβαθμίστηκε και του ανατέθηκε η νευραλγική θέση του Αναπληρωτή Διευθυντή στον Κλάδο Ασφάλειας του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος!!!. Η νέα θέση που μετατέθηκε, άκουσον – άκουσον, αφορά την εποπτεία για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας στα λιμάνια όλης της χώρας!!!»

Υπενθυμίζουμε ότι το σχετικό πόρισμα της ΕΔΕ απέδιδε σοβαρές ευθύνες σε 4 Λιμενικούς και τον Κ.Λ.Πειραιά.

«Αποδεικνύεται ότι το ξήλωμα του πρώην Λιμενάρχη Πειραιά ήταν επικοινωνιακή μπαρούφα για μία εγκληματική ενέργεια η οποία συγκλόνισε το πανελλήνιο και είχε ως αποτέλεσμα τον φρικτό θάνατο του 36χρονου Αντώνη! Αποτελεί προσβολή και ασέβεια στη μνήμη του αδικοχαμένου Αντώνη και πρόκληση στη κοινωνία μια τόσο άθλια συμπεριφορά.

Η πρωτάκουστη ενέργεια του ΥΕΝ, στην οποία έχει εμπλοκή και ο Αρχηγός του Λ.Σ, θέτει σοβαρά ερωτηματικά για την προαγωγή του πρώην Λιμενάρχη, πώς το ανώτατο Συμβούλιο Μεταθέσεων κύρωσε και ενέκρινε την μετάθεση του ελεγχόμενου και απομακρυσμένου με υπουργική απόφαση σε μία τόσο σημαντική θέση.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ανάμεσα σε αυτούς που καρατομήθηκαν περιλαμβάνεται και ο Διοικητής του Α΄ Λιμενικού Τμήματος ο οποίος, όπως είχε δημοσιοποιηθεί την ημέρα του τραγικού περιστατικού, ήταν σε άδεια» αναφέρει η ΠΕΝΕΝ και συνεχίζει:

«Υποθέτουμε ότι μετά την δημοσιοποίηση αυτής της σκανδαλώδους μετάθεσης, ο Υπουργός Ε.Ν και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος θα πράξουν τα αυτονόητα. Διαφορετικά η ευθύνη τους θα είναι τεράστια!».

Πηγή: Realnews

Exit mobile version