Όταν πριν από περίπου δύο χρόνια η Σκλαβενίτης τάραζε τα νερά, καθώς από τον δρόμο της ήρεμης και σταθερής ανάπτυξης αποφάσιζε να κάνει την μεγάλη εξαγορά των δραστηριοτήτων της Makro στην Ελλάδα, παρουσίαζαν την τότε αθηνοκεντρική αλυσίδα ως την «αυτοκρατορία των δεν» καθώς πήγαινε κόντρα στους κανόνες της αγοράς και του εμπορικού κέρδους.
Η εξαγορά της Carrefour Μαρινόπουλος μπορούσε κάλλιστα να αλλάξει κάποιες από αυτές τις αρχές, καθώς από την μία και η Σκλαβενίτης θα δανειστεί αρκετά κεφάλαια για να καλύψει υποχρεώσεις και από την άλλη το «νέο μαγαζί» του δίνει την δυνατότητα να «παίζει» σε άλλα επίπεδα.
Για παράδειγμα τα 33 Carrefour, λόγω του μεγέθους τους, των ανέσεων και της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων αποτελούσαν τον ιδανικό τόπο για «αγορές του μήνα» τις Κυριακές που είναι ανοικτά (σ.σ. σύμφωνα με τον σχετικό νόμο για τις περιόδους εκπτώσεων).
Τις Κυριακές αυτές πετύχαιναν σε μία μόνο ημέρα τζίρο που υπό άλλες συνθήκες θα χρειάζονταν μια εβδομάδα για να τον πιάσουν. Και μιλάμε για ένα τζίρο που τον έκοβαν από ανταγωνιστές τους που δεν άνοιγαν τα καταστήματα τους εκείνη την ημέρα ή τα συνοικιακά μαγαζιά.
Καθώς πλησιάζει η μέρα που η Carrefour Μαρινόπουλος θα αλλάξει σελίδα, σίγουρο θεωρείται ότι το «δεν ανοίγει τα καταστήματα της Κυριακές» δεν απασχόλησε καν «την αυτοκρατορία των δεν», και για τα καταστήματα της Carrefour – Μαρινόπουλος που θα ενταχθούν στον όμιλο θα ισχύσει το ίδιο καθεστώς με αυτά της Σκλαβενίτης, δηλαδή θα παραμένουν κλειστά τις Κυριακές.
Όπως έχουν δηλώσει μέλη της οικογένειας Σκλαβενίτη σε συνεργάτες τους ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της συμφωνίας είναι αυτό του ανθρώπινου δυναμικού της Μαρινόπουλος καθώς οι εργαζόμενοι (σ.σ. οι ίδιοι δεν τους αποκαλούν έτσι, ούτε υπαλλήλους αλλά «οι άνθρωποι μας στην Μαρινόπουλος«) θα πρέπει να ξεπεράσουν το σοκ που βίωσαν όλο το διάστημα που τα καταστήματα τους υπολειτουργούσαν καθώς και αυτό της αλλαγής διοίκησης.
Θεωρούν ότι υπάρχει πάρα πολύ αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό στην εξαγοραζόμενη εταιρεία και αυτό αποδεικνύεται από την πολύ καλή πορεία που είχαν τα καταστήματα πριν αρχίσουν να παρουσιάζονται τα προβλήματα.
Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο αν και με την εξαγορά θα χρειαστεί να κλείσουν καταστήματα της Μαρινόπουλος, το προσωπικό της δεν θα επηρεαστεί στο ελάχιστο από αυτό καθώς θα απορροφηθεί από τα πλέον κοντινά που θα παραμείνουν σε λειτουργία.
Με βάση τα στοιχεία από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς η Σκλαβενίτης είναι η αλυσίδα με τους περισσότερους εργαζόμενους ανά κατάστημα ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες. Με τα στοιχεία του 2015 διαθέτει προσωπικό 11.055 εργαζομένων και με την κίνηση με την Μαρινόπουλος θα γίνει μακράν ο μεγαλύτερος εργοδότης στον χώρο του εμπορίου και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα.
fimes.gr