Υπήρξε αρχικά μπον βιβέρ, ύστερα σαγήνευσε τον φακό και έπειτα εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο σπουδαίους ηθοποιούς της χώρας μας.
Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στον χώρο της υποκριτικής στην Ελλάδα.
Και μπορεί όλοι να γνωρίζουμε τον παθιασμένο έρωτα που έζησε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη με την οποία απέκτησαν τον Γιάννη Παπαμιχαήλ, όμως ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, πολύ πριν γίνει ταίρι με την αξέχαστη Αλίκη είχε δει την προσωπική του ζωή πολλές φορές να γίνεται πρωτοσέλιδο στα περιοδικά της εποχής.
Και ο λόγος είναι ότι από νέος ηθοποιός ακόμα, βρέθηκε στο πλευρό μιας σπουδαίας ηθοποιού της εποχής με την οποία και παρέμεινε ζευγάρι για περίπου επτά χρόνια.
Μιλάμε τώρα για τα τέλη του ’50 και τις πολύ αρχές του ’60 οπότε και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ συνδέθηκε ερωτικά με την ήδη φτασμένη και πολύ επιτυχημένη Δέσπω Διαμαντίδου.
Η σπουδαία ηθοποιός μόλις είχε πάρει διαζύγιο από τον επίσης σπουδαίο ηθοποιό Ανδρέα Φιλιππίδη με τον οποίο είχαν αποκτήσει έναν γιο, τον Μάριο.
Η Δέσπω Διαμαντίδου γνώρισε στο Εθνικό θέατρο τον τότε μαθητή Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Ήταν το 1955 όταν οι δυο τους γνωρίστηκαν στην παράσταση «Εκάβη» του Εθνικού.
Ο νεαρός τότε Δημήτρης μαγεύτηκε από τη δυναμική παρουσία της ηθοποιού που τη σέβονταν όλοι για το ταλέντο της και τους σπουδαίους ρόλους που είχε αναλάβει. Ηταν καλλιεργημένη, μυστηριώδης, γοητευτική. Τούς χώριζαν 18 χρόνια αλλά αυτό δεν απασχόλησε καθόλου κανέναν από τους δύο. Έγιναν ζευγάρι και εκείνη τον βοήθησε πολύ στα πρώτα του βήματα στον χώρο της υποκριτικής.
Η Αλίκη και ο Δημήτρης ήδη γνωρίζονταν όμως εκείνος είχε αφοσιωθεί στην καριέρα του, έχοντας ως πνευματικό καθοδηγητή του τη Δέσπω Διαμαντίδου.
Το 1960 η μοίρα φέρνει τα πράγματα έτσι ώστε Διαμαντίδου, Παπαμιχαήλ και Βουγιουκλάκη να συνεργαστούν στην ίδια ταινία και να συναντιούνται στο ίδιο πλατό.
Ήταν στην ταινία «Μανταλένα» όπου η Διαμαντίδου υποδυόταν τη μητέρα του Παπαμιχαήλ.
Η συνεργασία αυτή επαναλήφθηκε έναν χρόνο μετά όταν έπαιξαν στην ταινία «Η Αλίκη στο ναυτικό» μόνο που αυτή τη φορά η Διαμαντίδου υποδυόταν τη μητέρα της Αλίκης. Και στις δύο παραγωγές, οι καβγάδες μεταξύ Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ ήταν συνεχόμενοι σε σημείο που να έρχονται όλοι οι συντελεστές στα όριά τους και να κινδυνεύουν να σταματήσουν τα γυρίσματα.
Το σκάνδαλο και το τέλος μιας σχέσης
Ακολούθησαν πολλές συνεργασίες Παπαμιχαήλ-Διαμαντίδου, κυρίως στο θέατρο -είχαν συνεργαστεί τουλάχιστον 13 φορές- πριν εκείνος φύγει για τη Ρώμη για να γυρίσει ταινία με την Αλίκη Βουγιουκλάκη όπου και ερωτεύτηκαν για πρώτη φορά κεραυνοβόλα. Μετά απ’ αυτό, τίποτα άλλο δεν είχε σημασία.
Η ταινία ήταν η «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» που έκανε τεράστια επιτυχία. Έχουμε φτάσει πλέον στο 1964 κατά το οποίο Διαμαντίδου-Παπαμιχαήλ και Βουγιουκλάκη συνεργάζονται για τη θεατρική παράσταση “Κολόμπο”.
Παπαμιχαήλ και Αλίκη είχαν πλέον παρασυρθεί από το πάθος τους και αδιαφορούσαν για τα πάντα γύρω τους. Η σχέση εκείνου με τη Διαμαντίδου είχε φτάσει προ πολλού στο τέλος της, πολύ πριν ο Παπαμιχαήλ κάνει το βράδυ της θεατρικής τους πρεμιέρας για το Κολόμπο πρόταση γάμου στην Βουγιουκλάκη. Η Δέσπω Διαμαντίδου δεν έδειξε ποτέ ενόχληση, δεν άφησε κανέναν να καταλάβει τι ακριβώς αισθανόταν γι’ αυτή την εξέλιξη προκειμένου να μη δώσει λαβή για σχόλια και δημοσιεύματα στις σκανδαλοθηρικές εφημερίδες της εποχής, όμως στο παρασκήνιο πολλοί μιλούσαν για ένα ψυχολογικό ράκος μετά από μία τέτοια προδωσία στην προσωπική της ζωή. Μάλιστα λέγεται ότι ήταν τόσο αξιοπρεπής η στάση της Δέσπως Διαμαντίδου σε όλο αυτό που όταν έγιναν γνωστοί οι αρραβώνες Παπαμιχαήλ-Βουγιουκλάκη, εκείνη τούς έστειλε ένα μπουκέτο λουλούδια και τις καλύτερες ευχές της για βίον ανθόσπαρτον, όσο και αν πονούσε μέσα της.
Έναν χρόνο μετά, στις 18 Ιανουαρίου 1965 Αλίκη και Δημήτρης παντρεύονται στους Δελφούς και ο γάμος τους γίνεται το κοσμικό γεγονός της χρονιάς.