Πολλά ακούγονται για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών και την αντοχή των μπαταριών τους. Τι λέει όμως η πραγματική εμπειρία;
Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια σχετικά νέα υπόθεση, υπάρχουν ήδη κάποιοι ιδιοκτήτες που έχουν συμπληρώσει αρκετά χρόνια μαζί τους. Ένας από αυτούς είναι κάποιος χρήστης στην Αμερική με το όνομα Lawrence ο οποίος δημοσιοποίησε στο Youtube την συνύπαρξή του με ένα Tesla Model 3.
O συγκεκριμένος οδηγός έχει στην κατοχή του το αυτοκίνητο γύρω στα 5 χρόνια και έχει κάνει μαζί του 250 χιλιάδες χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα Tesla Model 3 Performance του 2018 με δύο κινητήρες. Η αρχική αυτονομία που δήλωνε η εταιρία ήταν λίγο κάτω από τα 500 χιλιόμετρα.
Ο Lawrence μιλά για την απώλεια της μπαταρίας, η οποία σύμφωνα με την εφαρμογή της Tesla έχει χάσει μεταξύ 8-11% της χωρητικότητάς της μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια.
Η εφαρμογή έδειχνε 75,2 κιλοβατώρες ωφέλιμης χωρητικότητας της μπαταρίας όταν το Model 3 Performance ήταν καινούργιο και τώρα η μέγιστη χωρητικότητα είναι 66,2 kWh – μια απώλεια 11,4%.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η καλή κατάσταση της μπαταρίας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το κλίμα, το στυλ οδήγησης, το έδαφος, τις συνήθειες φόρτισης και πολλά άλλα.
Μπαταρία, Λάστιχα και Σέρβις
Όσο για τις βλάβες, μετά από τα 250 χιλιάδες χιλιόμετρα χρειάστηκε να αλλάξει την υποδοχή φόρτισης (600 δολάρια), μία ράβδο της ανάρτησης (300 δολάρια), την μπαταρία των 12V (125 δολάρια) και το φίλτρο αέρα της καμπίνας το οποίο πλήρωσε 15 δολάρια στο Amazon.
Άλλαξε επίσης τα αρχικά λάστιχα Michelin 4S πρώτης τοποθέτησης με φθηνότερα κινέζικα προς 75 δολάρια το ένα. Έτσι μετά από 250.000 χιλιόμετρα είχε ξοδέψει μόλις 2.000 δολάρια για συντήρηση του αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, αλλά και άλλες αναφορές που έρχονται από χρήστες με πολλά χιλιόμετρα, δείχνουν ξεκάθαρα ότι τα ηλεκτρικά ανταποκρίνονται στα δεδομένα που θέλουν να έχουν μικρά έξοδα συντήρησης, ασύγκριτα χαμηλότερα από ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.