Απίστευτη ανακάλυψη στη Βεργίνα: Ταυτοποίησαν τον χιτώνα του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Μέγας Αλέξανδρος

Μία πρόσφατη αρχαιολογική ανακάλυψη στον Τύμβο ΙΙ στη Βεργίνα φέρνει στο φως νέα δεδομένα, καθώς εικάζεται ότι ενδέχεται να ανήκει στον Μέγα Αλέξανδρο. Αυτή η αποκάλυψη, που σχετίζεται με τον ιερό χιτώνα του Μακεδόνα στρατηλάτη, ενισχύει την άποψη πως αντικείμενα που βρέθηκαν στον Τύμβο ΙΙ μπορεί να συνδέονται με τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο και όχι με τον βασιλιά Φίλιππο Β’, όπως πιστευόταν μέχρι τώρα.

Νέα στοιχεία για τον Τύμβο ΙΙ

Σύμφωνα με το alexandriamou.gr, η ανακάλυψη αυτή μπορεί να αλλάξει τη γνώση μας για τα ευρήματα του Τύμβου ΙΙ, υποδηλώνοντας πως ορισμένα αντικείμενα ανήκαν στον Μέγα Αλέξανδρο. Η κοινή υπόθεση πως τα ευρήματα αφορούν τον βασιλιά Φίλιππο ΙΙ ενδέχεται να αμφισβητηθεί, αν και κάποιοι ερευνητές θεωρούν πως ο Τύμβος ΙΙ ίσως ανήκει στον Φίλιππο ΙΙΙ Αρριδαίο, ετεροθαλή αδελφό του Αλεξάνδρου.

Μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο Αρριδαίος ανέλαβε τον θρόνο ονομαστικά, αλλά χωρίς ουσιαστική εξουσία. Αυτή η ανακάλυψη ίσως προσφέρει περισσότερα στοιχεία σχετικά με τον ακριβή ρόλο και την ταυτότητα των ατόμων που ενταφιάστηκαν στους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας.

Η διαμάχη για την ταυτότητα των τάφων

Η ταυτότητα των τάφων στη Βεργίνα αποτελεί ένα σημείο αμφισβήτησης ανάμεσα στους αρχαιολόγους για δεκαετίες. Παρότι η νέα ανακάλυψη του ιερού χιτώνα προσθέτει ένα νέο κομμάτι στο παζλ, δεν λύνει απόλυτα τον γρίφο. Αντίθετα, ανοίγει το δρόμο για νέες ερμηνείες, ειδικά σε σχέση με την περσική επιρροή στη μακεδονική αυλή και το ρόλο του Αλεξάνδρου ως Φαραώ, Βασιλιά της Ελλάδας και Αυτοκράτορα της Περσίας.

Η αρχαιολογική ομάδα πίσω από την ανακάλυψη

Η ανακάλυψη έγινε από ομάδα αρχαιολόγων με επικεφαλής τον καθηγητή Αντώνιο Μπαρτζιώκα, ομότιμο καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Ταυτοποίησαν ένα μωβ βαμβακερό ένδυμα, γνωστό ως σάραπης, που συνδέεται με τους Πέρσες βασιλείς. Αυτό το ρούχο θεωρείται πως υιοθετήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο μετά την κατάκτηση της Περσίας και τον θρίαμβό του επί του Δαρείου Γ΄.

Το συγκεκριμένο ύφασμα βρέθηκε μέσα σε χρυσό οστεοφυλάκιο στον Τύμβο ΙΙ, μαζί με τα λείψανα ενός άνδρα και το διάσημο στεφάνι της Βεργίνας, το οποίο χρονολογείται από την ελληνιστική περίοδο και μέχρι πρότινος θεωρούνταν ότι άνηκε στη Μήδα της Οδησσού, πέμπτη σύζυγο του Φιλίππου Β’.

Η σημασία της σάραπιδος

Η ταυτοποίηση της σάραπιδος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική. Αυτό το μωβ ένδυμα με την χαρακτηριστική λευκή ρίγα στο στρίφωμα φοριόταν αποκλειστικά από Πέρσες βασιλείς, κάτι που αναδεικνύει τον συμβολισμό της εξουσίας που έφερε ο Μέγας Αλέξανδρος, υιοθετώντας αυτό το σύμβολο μετά την κατάκτησή του.

Χημικές και φυσιολογικές αναλύσεις του υφάσματος

Με εκτενείς χημικές, φυσιολογικές και μικροσκοπικές αναλύσεις, οι αρχαιολόγοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το ύφασμα ήταν κατασκευασμένο από βαμβάκι, ένα υλικό εξαιρετικά σπάνιο για την εποχή. Βαμμένο με το βασιλικό μωβ, το χιτώνιο αποδεικνύει την σύνδεση με την περσική κουλτούρα.

Στις στρώσεις του υφάσματος εντοπίστηκε χουντίτης, ένα λευκό ορυκτό που χρησιμοποιείτο στην αρχαία Περσία, ενισχύοντας την άποψη πως το ένδυμα προερχόταν από την Ανατολή. Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι το ύφασμα αυτό ίσως φορούσε ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος κατά τη διάρκεια επίσημων τελετών.

Η χρήση του χουντίτη και η πολυτέλεια του υφάσματος

Ο χουντίτης, με την ιδιότητα να δημιουργεί ένα λαμπερό λευκό χρώμα, ήταν από τα σπάνια υλικά που χρησιμοποιούνταν στην παραγωγή αυτού του είδους ενδυμάτων. Επιπλέον, η μωβ βαφή προερχόταν από θαλάσσια σαλιγκάρια, οι μουρικίδες, και η διαδικασία βαφής απαιτούσε τεράστιες ποσότητες από αυτά τα γαστερόποδα. Έτσι, η παραγωγή του υφάσματος αυτού ήταν ιδιαίτερα δαπανηρή και περίπλοκη, κάτι που αναδεικνύει περαιτέρω τη σπουδαιότητα του χιτώνα.

Οι αναπαραστάσεις στο διάζωμα του τύμβου

Η εύρεση της σάραπιδος υποστηρίζεται και από τις αναπαραστάσεις στο διάζωμα του τύμβου. Σε μία από αυτές τις αναπαραστάσεις, που απεικονίζει ένα κυνήγι, εικονίζεται ένας κυνηγός, πιθανόν ο Μέγας Αλέξανδρος, να φορά ένα μωβ χιτώνιο με λευκές ρίγες. Αυτή η εικόνα ταιριάζει απόλυτα με τις ιστορικές περιγραφές της σάραπιδος.

Exit mobile version