Ανατιμήσεις και Μειώσεις: Πώς εξελίχθηκαν οι τιμές στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ

Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ επηρεάστηκαν σημαντικά τον Ιούλιο, με αυξήσεις και μειώσεις σε διάφορα προϊόντα, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

 

Μειώσεις τιμών

Το ΙΕΛΚΑ κατέγραψε μειώσεις τιμών σε πολλά βασικά καταναλωτικά είδη. Συγκεκριμένα, οι τιμές σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά μειώθηκαν κατά 7,34%, σε απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού κατά 6,77%, σε χαρτικά και είδη προσωπικής υγιεινής κατά 6,32%, σε τροφές και είδη για κατοικίδια κατά 5,19% και σε βρεφικές και παιδικές τροφές κατά 3,72%. Η μείωση αυτή οφείλεται στις καλύτερες καιρικές συνθήκες του 2024 σε σύγκριση με το 2023, καθώς και στην ομαλοποίηση της αγοράς μετά την πανδημία.

Αυξήσεις τιμών

Αντίθετα, καταγράφηκαν αυξήσεις τιμών σε άλλες κατηγορίες προϊόντων. Τα φρέσκα ψάρια και θαλασσινά αυξήθηκαν κατά 5,90%, τα ορεκτικά και αλίπαστα κατά 5,11%, τα τρόφιμα παντοπωλείου κατά 3,65%, τα οινοπνευματώδη ποτά κατά 3,21% και τα μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη κατά 3,01%. Οι αυξήσεις αυτές αποδίδονται στην εποχική ζήτηση λόγω καλοκαιριού και στις διεθνείς τιμές πρώτων υλών, όπως η ζάχαρη και το κακάο.

Παράγοντες εξέλιξης τιμών

Η τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες. Οι βελτιωμένες καιρικές συνθήκες και η εποχικότητα βοήθησαν στη μείωση των τιμών σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις συνέβαλαν στη σταθεροποίηση των τιμών. Επιπλέον, οι προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ έχουν γίνει πιο συχνές και μεγαλύτερης έντασης.

Η πορεία των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές επηρέασε επίσης τις τιμές, με ορισμένα προϊόντα να παρουσιάζουν μείωση και άλλα, όπως ο καφές και το κακάο, να αυξάνονται. Τέλος, η υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα των αποθεμάτων στα μεγάλα σημεία πώλησης και η αυξημένη παρουσία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνέβαλαν στην ταχύτερη προσαρμογή των τιμών.

 

Exit mobile version