Κατά τη διάρκεια ζωντανής συζήτησης στο Action 24, ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Δημήτρης Καμπουράκης διασταυρώνουν τα ξίφη τους με αφορμή την οπλοκατοχή και τα τραγικά γεγονότα στα Βορίζια της Κρήτης. Ο υπουργός Υγείας υπερασπίζεται την άποψή του περί ένοπλης αυτοπροστασίας, επικαλούμενος την ιστορική συνεισφορά των Μανιατών και των Κρητικών στους εθνικούς αγώνες.
Λεκτική αντιπαράθεση στον αέρα για τη λέξη “ανοησίες”
Ο Άδωνις Γεωργιάδης, εμφανώς ενοχλημένος από σχόλιο του Δημήτρη Καμπουράκη σε άρθρο του, απευθύνθηκε στον δημοσιογράφο λέγοντας: «Γράφεις ότι ”αυτά που λέει ο Άδωνις είναι ανοησίες”. Ποιος είσαι εσύ ρε Καμπουράκη; Ο πρύτανης της λογικής; Όταν το θέμα της οπλοκατοχής αποτελεί κεντρικό θέμα στις ΗΠΑ εδώ και δύο αιώνες, όλοι λένε ανοησίες; Ε, δεν γεννήθηκε ένας Καμπουράκης να πάει στην Αμερική να τους φωτίσει! Να σε στείλουμε απόστολο στην Αμερική να τους φωτίσεις!
Χάνεσαι στο Action!» συμπλήρωσε, με τον Καμπουράκη να παραδέχεται ότι η λέξη “ανοησία” ήταν λανθασμένη επιλογή.
Παρέμβαση για το αιματηρό επεισόδιο στα Βορίζια
Αναφερόμενος στο περιστατικό στην Κρήτη, ο υπουργός Υγείας υπογράμμισε: «Πρέπει να είναι καταγεγραμμένα τα όπλα και όχι παράνομα; Ναι! Εκεί στα Βορίζια ήταν παράνομα. Εγώ δεν θέλω να έχει κανείς παράνομα. Έχω ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι κυβερνητική θέση.
Είμαι ιστορικός εγώ και γουστάρω την Κρήτη και τη Μάνη. Οι μισοί εθνικοί αγώνες έγιναν από τους Μανιάτες και τους Κρητικούς! Ξέρεις γιατί; Γιατί ήταν ένοπλοι! Δεν ήταν μπαγλαμάδες, δεν ήταν κουραμπιέδες! Ήταν άνθρωποι γενναίοι, τι να κάνουμε τώρα; Δεν είναι θέμα τσαμπουκά, είναι θέμα ανδρείας».
Άδωνις Γεωργιάδης: “Είμαι υπέρ της νόμιμης οπλοκατοχής στην Ελλάδα, μου αρέσει η ιδέα της αυτοπροστασίας”
Μιλώντας στο Open, ο Άδωνις Γεωργιάδης τοποθετήθηκε ανοικτά υπέρ της νόμιμης οπλοκατοχής, τονίζοντας πως στηρίζει το μοντέλο των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς θεωρεί θετική την έννοια της αυτοπροστασίας.
Με αφορμή τα γεγονότα στα Βορίζια Ηρακλείου, ο υπουργός δήλωσε: «Εμένα μ’ αρέσει το αμερικάνικο μοντέλο στην οπλοκατοχή. Αυτή είναι πάντα η άποψή μου, δεν την έχω αλλάξει. Νόμιμη (οπλοκατοχή), μόνο νόμιμη».
Αναφορά στις βεντέτες και τη σημερινή πραγματικότητα
Αναφερόμενος στις παθογένειες της ελληνικής επαρχίας, σχολίασε: «Δεν μπορώ να κρύψω, έχω εκπλαγεί ότι υπάρχουν ακόμη περιοχές της Ελλάδος που ζουν στον 19ο αιώνα διότι αυτές οι συμπεριφορές, οι βεντέτες, πήρε το σπίτι από την κάτω μεριά και το πήγε στην πάνω το 2025 μου φαίνεται αδιανόητο να τα συζητάμε».
Και συνέχισε: «Μ’ αρέσει η ιδέα της αυτοπροστασίας. Μ’ αρέσει. Δεν είμαι κατά. Αυτή είναι η γνώμη μου από μικρό παιδί. Αυτό πιστεύω αλλά δεν είναι αυτό που γίνεται στην Κρήτη. Στην Κρήτη είναι παράνομα τα όπλα. Αυτό είναι κάτι διαφορετικό».
Αναφορά στο αμερικανικό νομικό πλαίσιο για την αυτοπροστασία
Ο Άδωνις Γεωργιάδης συνέχισε την τοποθέτησή του αναλύοντας το νομικό πλαίσιο στις ΗΠΑ: «Να ξέρετε ότι το θέμα της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ είναι πολύ μεγάλο ζήτημα. Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση παίζει ρόλο και τελικά ακόμη και οι Δημοκρατικοί πρόεδροι οι οποίοι ήταν αντίθετοι όταν κυβέρνησαν δεν τόλμησαν να την ακουμπήσουν. Στην Αμερική έχουν αυστηρό νόμο αυτοπροστασίας. Εάν μπει κάποιος σπίτι σου μπορείς να τον πυροβολήσεις. Αυτό δεν είναι στην Ευρώπη… άλλη κουλτούρα, διαφορετική».
Συμπλήρωσε: «Αλλά εμένα μ’ αρέσει γενικά οι άνθρωποι να είναι αξιόμαχοι και να μπορούν να υπερασπιστούν την ελευθερία τους. Μ’ αρέσει η ελευθερία πάρα πολύ και η ελευθερία χρήζει υπερασπίσεως».
Προσωπική θέση, όχι κυβερνητική πολιτική
Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι η άποψη που εκφράζει είναι καθαρά δική του και όχι της κυβέρνησης: «Προφανώς δεν είναι της κυβέρνησης» είπε, προσθέτοντας ότι «ευτυχώς στη Νέα Δημοκρατία δεν είμαστε ‘’σταλινικό’’ κόμμα, μπορούμε να έχουμε και προσωπικές απόψεις».
Σχόλια για τις χρόνιες βεντέτες και τις ευθύνες
Σχετικά με τις χρόνιες εχθρότητες και τις βεντέτες σε περιοχές όπως η Κρήτη, ο Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε: «Για το εάν γνωρίζουν οι τοπικοί βουλευτές το πρόβλημα και εάν θα πρέπει να παρέμβει η κυβέρνηση… και να γνωρίζουν, τι θα έπρεπε να κάνουν ακριβώς; Η κυβέρνηση πάλι φταίει; Αυτοί έχουν έχθρα από τον 19ο αιώνα και σκοτώνονται».
