Η Τουρκία πλέον συμπεριφέρεται στην Ελλάδα ως επικυρίαρχη χώρα και η αδυναμία που εκπέμπει η Αθήνα (εδώ και επτά χρόνια τουλάχιστον) προκαλεί την Αγκυρα σε αποθράσυνση:
Πριν λίγες ημέρες παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση από την τουρκική λίστα με 19 τζαμιά ή σημεία που υπήρχαν τζαμιά απί οθωμανικής αυτοκρατορίας και επιθυμούν να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργίας τους ως λατρευτικός χώρος των «εκατομμυρίων μουσουλμάνων που βρίσκονται στην Ελλάδα ή χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό σταθμό ή ως τουριστικό προορισμό» αναφέρεται στην επιστολή.
[ad id=”215657″]
Πρόκειται για πρωτοφανή απαίτηση η οποία γίνεται από πιο έντονη σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά της από τα σημεία που απλώνονται σε όλη την Ελλάδα: Από τα Ιωάννινα μέχρι τη Ρόδο και από το Διδυμότειχο μέχρι τα Τρίκαλα και το Ναύπλιο!
Πρόκειται για τζαμιά που είχαν κλείσει μετά την επανάταση του 1821 ή μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912-13
Η λίστα περιλαμβάνει σύμφωνα με το vimaorthodoxias τα εξής τζαμιά:
1) Το Γιενή τζαμί (Yeni Cami) στην Θεσσαλονίκη.
2) Το Φετιγιέ τζαμί (Fethiye Cami) στην Αθήνα.
3) Το Μουσταφά Βοϊβόντα τζαμί (Mustafa Voyvoda Camı) στην Αθήνα.
4) Το Ιμπραήμ πασά τζαμί (İbrahim Paşa Cami) στην Καβάλα.
5) Το Χαλίλ μπευ τζαμί (Halil Bey Cami) στην Καβάλα.
6) Το Αγά πασά τζαμί (Ağa Paşa Cami) στο Ναύπλιο.
7) Το Ουλού τζαμί (Ulu Cami) στο Ναύπλιο.
8) Το Τσελεμπί σουλτάν Μεχμέτ τζαμί (Çelebi Sultan Mehmet Cami) στο Διδυμότειχο.
9) Το Γιενή τζαμί (Yeni Cami) στην Λάρισα.
10) Το Οσμάν Σαχ Κουρσουνλού τζαμί (Osman Sah Kurşunlu Cami) στα Τρίκαλα.
11) Το τζαμί της Μονεμβασίας (Monemvasia Camisi).
12) Το Σουλεϊμανιέ τζαμί (Süleymaniye Cami) στην Ρόδο.
13) Το Μουράτ Ρέϊς τζαμί (Murad Reis Cami) στην Ρόδο.
14) Το Αγά τζαμί (Ağa Cami) στην Ρόδο.
15) Το Ντεφτεντάρ τζαμί (Deftedar Cami) στην νήσο Κω.
16) Το Λόντζα τζαμί (Lonca Cami) στην νήσο Κω.
17) Το Ασλάν πασά τζαμί (Aslan Paşa Cami) στα Γιάννενα.
18) Το Φετχιγιέ τζαμί (Fethiye Cami) στα Γιάννενα.
19) Το Κουρσουνλού τζαμί (Kurşunlu Cami) στην Καστοριά.
H πρόκληση αυτή έρχεται μετά την απαγγελία του Κορανίου που ακούστηκε για πρώτη φορά μέσα από το εσωτερικό της Αγίας Σοφίας και τη μουσουλμανική ψαλμωδία του μουεζίνη πριν λίγες ημέρες.
Εδώ πλέον έχουμε μια κίνηση που αποσκοπεί καθαρά στο να γυρίσει ο χρόνος πίσω, στις αρχές του 19ου αιώνα όταν η ελληνική γη αντηχούσαν οι ψαλμωδίες των χοτζάδων.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση από το υπουργείο Εξωτερικών…
pronews.gr