Το 30% των Ελλήνων αγοράζει μέσω διαδικτύου

Τρεις στους 10 πολίτες, ηλικίας 16- 74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, έκαναν το α΄ τρίµηνο εφέτος κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών µέσω του διαδικτύου.

 

Το στοιχείο αυτό προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά. Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση στην πραγματοποίηση των αγορών µέσω του διαδικτύου, ενώ για το 2013 είχε καταγραφεί στασιμότητα.

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες, προκύπτει ότι το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών που πραγματοποιούν αγορές παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση μεταξύ των ετών 2012- 2014, και οι μεταξύ ανδρών και γυναικών αποκλίσεις σε ποσοστιαίες μονάδες μειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.

Το 29,4% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή οµάδα 25- 34 ετών. Οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι µέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελµατικής κατάρτισης) στο 38,7%.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σηµαντική αύξηση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013- Μαρτίου 2014:

Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους κατέγραψαν µείωση, είναι:

 

Το 51,8% όσων πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, έκανε την πληρωµή τοις µετρητοίς ή µε κατάθεση χρηµάτων σε τραπεζικό λογαριασµό, το 37,3% µέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωµένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωµένο λογαριασµό και το 4,8% µε µεταβίβαση χρηµάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.

Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 3,9%.

Τέλος, δύο στους δέκα (18,7%) από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίµηνο του 2014, χρησιµοποίησαν διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους για να αποθηκεύσουν ή και να µοιραστούν µε άλλους έγγραφα, εικόνες, µουσική, videos ή άλλα αρχεία.

Υπηρεσίες νέφους (cloud) χρησιμοποίησε το 60% των ανδρών και το 40% των γυναικών. Τα αρχεία που αποθηκεύονται και διαχέονται µε τη χρήση υπηρεσιών νέφους είναι, κυρίως, φωτογραφίες (76,2%), κείµενα, λογιστικά φύλλα και ηλεκτρονικές παρουσιάσεις (59,2%), µουσική (38,2%) και videos (31,9%).

Exit mobile version