Το νέο σποτ του ΕΟΤ: Μια παλιομοδίτικη και κιτς διαφήμιση για την Ελλάδα[Video]

To νέο του σποτ παρουσίασε ο ΕΟΤ υπό τις ευλογίες της Όλγας Κεφαλογιάννη. Και ενώ στην πλειοψηφία του ιντερνετικού κόσμου άφησε μια μάλλον θετική εικόνα (μήπως λέει κάτι για την κοινωνία μας αυτό;), κάποιοι το θεωρούν παλιομοδίτικο και κιτς, ίσως και όχι άδικα. Το thecitizen.gr εξέφρασε την αποψή του και εμείς σας την παραθέτουμε αυτούσια…

“Η υπουργός τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη παρουσίασε αυτό το «έκτρωμα» στην παγκόσμια έκθεση, World Travel Market (WTM) στο Λονδίνο, που έχει ξεκινήσει από τις 3 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 6. Σκοπός της διοργάνωσης είναι να παρουσιαστούν οι επικοινωνιακές καμπάνιες των χωρών που σχετίζονται με τον τουρισμό. Η Ελλάδα πρωτοτύπησε αρνητικά.

Μανχάταν, βράδυ. Ένας μεσήλικας σε κάποιον υπερπολυτελή ουρανοξύστη κάθεται στο γραφείο του και αναπολεί το ταξίδι του στην Ελλάδα. Κάποια στιγμή κρατά μια πέτρα και ξεκινά την ιστορία του με αφορμή πως την βρήκε και την πήρε μαζί του από ένα νησί στην μακρινή Αμερική. Στη συνέχεια, περιπλανιέται στο γραφείο όπως συνεχίζει την ιστορία και πλησιάζει ένα φουτουριστικό μηχάνημα, με τα χείριστα γραφικά, που θα μπορούσε να δει ένας θεατής και βλέπει φωτογραφίες που είχε τραβήξει από την Ελλάδα.

Το βίντεο έχει μερικά πολύ όμορφα πλάνα τραβηγμένα από ελικόπτερο, που ο σκηνοθέτης αντί να προτιμήσει τον νατουραλισμό τα καταστρέφει βάζοντας με γραφικά αγάλματα αρχαίων θεών ωθώντας τη διαφήμιση να γίνει εθνικιστικά κιτς. Η μουσική είναι μια περίεργη πολυσύνθετη μίξη ηλεκτρονικής και παραδοσιακής κάνοντας αρκετά άσχημο αισθητικά και αδιάφορο αυτό που βλέπουμε.

Να προσθέσουμε πως το βότσαλο μοιάζει πιο πολύ με μαρμάρινο θραύσμα κάποιου αρχαίου μνημείου και ο πρωταγωνιστής το πήρε ανενόχλητος στην πατρίδα του αφήνοντας την ιδέα στους ξένους που θα το παρακολουθήσουν πως η Ελλάδα είναι ένα ξέφραγο αμπέλι για αρχαιοκάπηλους.

Το τέλος είναι ακόμα χειρότερο, καθώς μετά από τον καταιγισμό της αρχαίας Ελλάδας που έχει ο θεατής έρχεται να ολοκληρωθεί με την ανιστόρητη και αντιεπιστημονική αντίληψη της συνύπαρξης του αρχαιοελληνικού πνεύματος με τον ελληνοχριστιανισμό. Ανάλογη αντίληψη έχουν οι υπερσυντιριτικοί κύκλοι και η ακροδεξιά.

Ο πρωταγωνιστής μετά την εξύμνηση των αρχαιοτήτων, μας αποκαλύπτει πως την πέτρα (ή και αρχαίο) που βρήκε στην αρχή την έκανε καντηλάκι για το γραφείο του και ο σκηνοθέτης πάλι με γραφικά κολλάει στο πλάνο ένα απομακρυσμένο ξωκλήσι και συνδέει αρχαία Ελλάδα με Χριστιανισμό.

Προς ενημέρωση των δημιουργών κάθε ιστορική πηγή από την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την διάσπαση της σε Ανατολικό και Δυτικό κράτος έως και τα ύστερα βυζαντινά χρόνια καταδικάζει την αρχαιότητα. Δεν είναι άλλωστε και τυχαίο πως ο αυτοκράτορας Ιουλιανός έμεινε στην ιστορία ως «παραβάτης» διότι είχε περισσότερη λατρεία στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό πάρα στον χριστιανικό.

Για να είμαστε όμως ειλικρινείς αν θέλουμε να κερδίσουμε τους τουρίστες θα πρέπει η κυρία Κεφαλογιάννη να βρει καλύτερους και ίσως νεότερους δημιουργούς με φρέσκιες ιδέες . Η Ελλάδα έχει όντως εκπληκτικά μέρη για να επισκεφτεί κάποιος και μια μεγάλη ιστορική πορεία με διάφορες φάσεις. Το θέμα είναι πως δεν πρέπει να χαλκεύεται ο πολιτισμός και η ιστορία αναμιγνύοντας αντικρουόμενα στοιχεία μεταξύ τους για την δημιουργία πλαστών ιδεών με σκοπό την κατανάλωση. Ακόμη όπως δηλώνουν και αρκετοί ξένοι τι νέο έχει να προσφέρει η Ελλάδα επικοινωνιακά;

Ναυαρχίδα κάθε επικοινωνιακής εκστρατείας γύρω από την Ελλάδα αποτελούν οι αρχαίοι θεοί, οι μύθοι και οι ήρωες. Έχουμε φτάσει στο 2014 και ακόμα χρησιμοποιούμε στρατηγικές προσεγγίσεις των κοινών από τον περασμένο αιώνα. Η Ελλάδα έχει να αναδείξει να να προσφέρει πάρα πολλά γύρω από τον εναλλακτικό τουρισμό πέρα από τον παραδοσιακό της «αρπαχτής». Το να επιλέγουμε την αισθητική που θυμίζει κακές τηλεοπτικές παραγωγές του 1980 ή ακόμα χειρότερα την αισθητική των εκπομπών τηλεπώλησης βιβλίων, με το κιλό, του Άδωνη Γεωργιάδη.
Όμως φαίνεται πως η ακροδεξιά δεν καταδικάζεται, αλλά προτιμάται στην Ελλάδα του 2014 καθώς υπάρχει ένα στιγμιότυπο με την μεταφορά της φλόγας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936 στο Βερολίνο που διοργανώθηκαν από τους Ναζί. Λίγα χρόνια αργότερα αιματοκύλισαν την Ευρώπη.

Δημιουργοί για το βίντεο του ΕΟΤ είναι ο παραγωγός και σκηνοθέτης Αντώνης Θεοχάρης Κιούκας και ο καθηγητής αρχαιολογίας του Πανεπιστιμίου Κρήτης και διευθυντής του Μουσίου Κυκλαδικής τέχνης της Αθήνας, Νικόλαος Σταμπολιδης. Ενώ την μουσική επιμέλεια έχει αναλάβει ο Βαγγέλης Παπαδημητρίου. Μεγάλα ονόματα που δέχτηκαν να συμβιβαστούν με την μετριότητα.”

Πηγή

Exit mobile version