Πόσο άλλαξε η κρίση την ζωή μας;

Φθηνότερα προϊόντα, αλλαγή αντικειμένου εργασίας και… πολλοί φόροι! Η πενταετής οικονομική κρίση έχει μπει για τα καλά… στην καθημερινότητα των ελληνικών νοικοκυριών που παλεύουν με “ψίχουλα” να τα βγάλουν πέρα. Τι πίστεύουν οι Έλλληνες για το μνημόνιο; Πόσο αισιόδοξοι είναι για το μέλλον;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνει η δημοσκόπηση της Κάπα Research για το “Βήμα της Κυριακής” που δείχνει ότι οι Έλληνες έχουν προσαρμόσει τη ζωή τους στα νέα δεδομένα και παράλληλα έχουν αναθεωρήσει κάποιες αντιλήψεις τους.

Στην έρευνα του φετινού Σεπτεμβρίου συγκρινόμενη με την αντίστοιχη περσινή, τα νοικοκυριά είναι πιο αισιόδοξα για την εξέλιξη των οικονομικών τους. Πέρυσι μόλις το 7,6% περίμενε βελτίωση, ενώ φέτος το 15%. Αντίστοιχα, πέρυσι η συντριπτική πλειονότητα, το 76,4% ανέμενε χειροτέρευση, ενώ τώρα το 49,6%.
Συνολικά για την οικονομία, το 25% περιμένει βελτίωση, το 34% στασιμότητα και το 40% χειροτέρευση.

Από τη δημοσκόπηση προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες απέκτησαν πιο ώριμη καταναλωτική συνείδηση, επιλέγοντας φθηνότερα προϊόντα. Το 91,2% παραδέχτηκε ότι επιλέγει προϊόντα που έρχονται πιο οικονομικά κατά τη χρήση, το 82,3% αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα και το 71,7% επιλέγει ελληνικά προϊόντα έναντι των εισαγόμενων.

Με την ανεργία να μαστίζει τη χώρα μας, οι Έλληνες δείχνουν να αλλάζουν τις αντιλήψεις τους όσον αφορά στο τι θα ήταν διατεθειμένοι να κάνουν για να βρουν δουλειά. Το 59,6% απάντησε ότι θα άλλαζε τομέα απασχόλησης, το 44,1% θα δούλευε ημιαπασχόληση και το 41,9% θα δεχόταν να εργαστεί με “μαύρα”.

Σχεδόν οι μισοί Έλληνες πιστεύουν πλέον ότι τα μνημόνια είχαν και αρνητικές και θετικές επιδράσεις. Ωστόσο, το βασικό αίτημα των πολιτών είναι οι λιγότεροι φόροι σε ένα απλούστερο φορολογικό καθεστώς. Το 93,6% πιστεύει ότι οι φόροι στα κέρδη των επιχειρήσεων είναι δικαιολογημένοι, σε αντίθεση με το τέλος για τη ΝΕΡΙΤ που θεωρείται αδικαιολόγητο από το 82,6%.

Πηγή

Exit mobile version