Τι ποσά δαπανήθηκαν από τους Έλληνες πλοιοκτήτες για την απόκτηση νέων πλοίων. Η Ελλάδα αφήνει δεύτερες τις ΗΠΑ στη λίστα
Συνολικά κεφάλαια 12,21 δισ. ευρώ είχαν τοποθετήσει έως το τέλος Νοεμβρίου του 2014 οι Έλληνες πλοιοκτήτες για την απόκτηση νέων πλοίων, είτε για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία είτε για την απόκτηση μεταχειρισμένων.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Intermodal, κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2014 οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν επενδύσει κεφάλαια 7,54 δισ. ευρώ για την απόκτηση 330 μεταχειρισμένων πλοίων και επιπλέον 4,67 δισ. ευρώ για την υποβολή παραγγελιών για τη ναυπήγηση 125 νέων πλοίων.
Πρόκειται για ποσά, που κατατάσσουν την Ελλάδα στην κορυφή της λίστας των αγορών μεταχειρισμένων και στη δεύτερη θέση του “βιβλίου” παραγγελιών, με βάση την αξία των πλοίων που θα ναυπηγηθούν για Έλληνες πλοιοκτήτες τα επόμενα χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην αγορά των μεταχειρισμένων, η αμέσως επόμενη χώρα είναι οι ΗΠΑ, με αγορές 100 πλοίων, αξίας 3,08 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει, ότι οι Έλληνες επένδυσαν υπερδιπλάσια κεφάλαια σε σχέση με τους Αμερικανούς συναδέλφους τους για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, δείγμα της υψηλής ρευστότητάς τους και της συνεχούς προσπάθειά τους να επωφεληθούν των χαμηλών τιμών που επικρατούν διεθνώς στα πλοία, ώστε να εκσυγχρονίσουν τον στόλο τους.
Συνολικά, στα ελληνικά συμφέροντα οφείλεται το 24,7% των αγορών μεταχειρισμένων πλοίων, με βάση τον αριθμό των πλοίων, που πραγματοποιήθηκαν κατά το 11μηνο του 2014, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο με βάση το ύψος των κεφαλαίων που επενδύθηκαν, διαμορφώνεται σε 33,7% του συνόλου.
Σημειώνεται πάντως, ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες κινήθηκαν προς την απόκτηση δεξαμενόπλοιων, αν και σημαντικό ενδιαφέρον συγκέντρωσαν και τα φορτηγά πλοία, λόγω του ότι οι τιμές τους προσεγγίζουν το χαμηλό των τελευταίων ετών, που σημειώθηκε το 2012.
Πηγές: news247.gr, Καθημερινή