Οι τελευταίες συντεταγμένες του Airbus A320-200 ήταν πάνω από τη θάλασσα – Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν αρνηθεί στους πιλότους να ανέβουν σε μεγαλύτερο ύψος λόγω «κίνησης»
Την εκτίμηση ότι το εξαφανισμένο σκάφος της AirAsia βρίσκεται πιθανότατα «στον βυθό του ωκεανού» διατύπωσε, σύμφωνα με το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων ο Ινδονήσιος επικεφαλής της επιχειρήσης εντοπισμού του Airbus A320-200 τα ίχνη του οποίου χάθηκαν την Κυριακή.
«Οι τελευταίες συντεταγμένες (του αεροπλάνου) ήταν πάνω από τη θάλασσα, οποτε το πιθανότερο είναι να βρίσκεται στον πάτο του ωκεανού» δήλωσε ο Μπαμπάνγκ Σολεστίγιο σε συνέντευξη τύπου στο αεροδρόμιο Σοκάρνο της Τζακάρτα.
Σύμφωνα με τον Ινδονήσιο αξιωματούχο στην επιχείρηση έρευνας χρησιμοποιείται ένα σύστημα σόναρ το οποίο μπορεί να «διαβάσε» ό,τι υπάρχει σε ένα βάθος έως και 2.000 μέτρων.
Ο επικεφαλής της επιχείρησης παραδέχθηκε, επίσης, ότι η χώρα του δεν έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό για να ανασύρει από τον βυθό το αεροσκάφος – αν η υπόθεση εργασίας αποδειχθεί αληθής – και γι’ αυτό έχει απευθύνει αίτημα σε άλλες χώρες.
«Λόγω της έλλειψης τεχνικών μέσων, έχω επικοινωνήσει με τον υπουργό Εξωτερικών προκειμένου να δανειστούμε τον εξοπλισμό από άλλες χώρες που έχουν προσφερθεί όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πάντως το υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας σε ξεχωριστή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην Σουραμπάγια δεν επιβεβαίωσε τα όσα ανέφεραν οι Ινδονήσιοι αξιωματούχοι από τη Τζακάρτα σχετικά με το ποια είναι η πιθανότερη εκδοχή για το πού βρίσκεται το αεροπλάνο.
Νωρίτερα ο αντιπρόεδροςτης Ινδονησίας είχε κάνει λόγο για «μεγάλη πιθανότητα» η εξαφάνιση της πτήσης QZ8501 να οφείλεται σε ατύχημα. «Έχουν περάσει 10 ώρες, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πρόκειται για ατύχημα» ανέφερε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Γιουσούφ Καλά.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Μεταφορών της Ινδονησίας που μίλησε σε τοπική εφημερίδα της Ινδονησίας, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν απαντήσει αρνητικά στους πιλότους της πτήσης με τους 162 επιβάτες όταν εκείνοι τους ζήτησαν να μετακινηθούν στα 38.000 πόδια προκειμένου να πετάξουν πάνω από την κακοκαιρία που υπήρχε μπροστά τους.
Αρχικά, σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι ελεγκτές έδωσαν το «οκ» αλλά στη συνέχεια ανακάλεσαν την απόφασή τους αυτή επικαλούμενοι την αυξημένη «κίνηση» στην ευρύτερη περιοχή, περιλαμβάνοντας σε αυτή και μια πτήση που βρισκόταν ακριβώς από πάνω από το αεροσκάφος της AirAsia.
Στην εν εξελίξει επιχείρηση εντοπισμού, σύμφωνα με τον ναύαρχο Σιντζίτ Σετιαγιάνα, συμμετέχουν περισσότερα από δώδεκα σκάφη, πέντε αεροπλάνα και τρια ελικόπτερα καλύπτοντας μια περιοχή ανατολικά-νοτιοανατολικά του νησιού Μπελιτούνγκ όπου υπάρχει καλή ορατότητα, όπως μετέδωσε το Associated Press.
Τα ραντάρ έχουν καταγράψει ότι την ώρα που χάθηκε το σήμα του αεροπλάνου, αυτό πετούσε με μια σχετικά χαμηλή ταχύτητα της τάξης των 500 μιλιών ανά ώρα, σύμφωνα με το BBC.