Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν για την καταστροφή της διάσημης Γοργόνας, στις Καβουρότρυπες της Χαλκιδικής, ο άνθρωπος που φιλοτέχνησε την «Πετρωμένη Γοργόνα», Διονύσης Καρυπίδης, μιλάει στο Thestival για το διάσημο έργο του και το πρόστιμο που του επιβλήθηκε, ενώ εκφράζει την αγανάκτησή του για το γεγονός ότι, όπως είπε, ο δήμος Σιθωνίας δεν ασχολήθηκε καθόλου με το ζήτημα, παρά μόνο όταν ο ίδιος κατέστρεψε το έργο του.
Απαντώντας στα όσα ανέφερε ο δήμαρχος Σιθωνίας, μιλώντας στο Thestival, ο κ. Καρυπίδης, σχολίασε:«Αυτά που λέει ο δήμαρχος είναι ανοησίες, το μόνο που απάντησε σε μένα ήταν ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Παραμύθια έχω ακούσει πολλά», είπε ο καλλιτέχνης σχολίάζοντας απάντηση του δημάρχου Γιάννη Τζίτζιου, πως ήταν διατεθειμένος να καταβάλλει το πρόστιμο με χρήματα των δημοτικών συμβούλων, ως ιδιωτών.
«Αισθάνομαι ανόητος και ότι με κοροϊδεύουν όταν μου λένε ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Εδώ έχουν βουλιάξει την Ελλάδα στα χρέη και μου λένε ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Αυτά είναι αστεία πράγματα», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καρυπίδης.
Διαβάστε τι είχε απαντήσει ο Δήμαρχος Σιθωνίας: εδώ
Για παράνομη κατασκήνωση το πρόστιμο – Πήρε «εκδίκηση» ο καλλιτέχνης
Σύμφωνα με τον κ. Καρυπίδη, το πρόστιμο που του επέβαλε η τουριστική αστυνομία δεν αφορούσε «καταστροφή φυσικού τοπίου», λόγω της φιλοτέχνησης της Γοργόνας, αλλά παράνομη κατασκήνωση στη συγκεκριμένη περιοχή της Σιθωνίας. Ο καλλιτέχνης θεώρησε προσβλητικό το να του επιβάλλεται τέτοιο πρόστιμο, τη στιγμή που προωθεί με τα γλυπτά του την περιοχή κι έτσι αποφάσισε να καταστρέψει αυτά που είχε φτιάξει, εκφράζοντας την αγάπη του για τις Καβουρότρυπες.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, δεν προσπάθησε να αποφύγει το πρόστιμο, καθώς έχει προγραμματίσει να το πληρώσει μέσα στην επόμενη χρονιά, ενώ αποκαλύπτει ότι βρέθηκαν πολλοί που προθυμοποιήθηκαν να συνδράμουν για την πληρωμή του, αλλά εκείνος αρνήθηκε. «Δεν είναι το θέμα τα χρήματα, αλλά η κοροϊδία. Η περιοχή έγινε γνωστή παγκοσμίως, μέχρι και στην Ιαπωνία. Η «Γοργόνα» μπήκε στα διαφημιστικά σποτ της Χαλκιδικής και δεν υπάρχει αεροπορικό έντυπο που να μην έχει φιλοξενήσει το γλυπτό», υπογραμμίζει ο κ. Καρυπίδης.
Διαβάστε όλο το ιστορικό της καταστροφής της Γοργόνας και την αλληλογραφία του κ. Καρυπίδη με τις τοπικές αρχές: εδώ
Η ιστορία της «Γοργόνας»
Η προσπάθεια του Διονύση Καρυπίδη να σκαλίσει τα γλυπτά του στην παραλία Καβουρότρυπες ξεκινάει από το 1990. Τότε, ξεκίνησε να σκαλίσει έναν αετό που έμεινε ημιτελής και μία γυναίκα, η οποία καταστράφηκε δύο φορές. Έτσι, όπως αποκαλύπτει στο Thestival, αποφάσισε να κατασκευάσει ένα μεγάλο άγαλμα κοντά στο νερό, ώστε να είναι δύσκολο να καταστραφεί, καθώς ομολογεί ότι και ο ίδιος δυσκολεύτηκε για να το σπάσει.
Έτσι, το 1997, αντλώντας έμπνευση από τη «Γοργόνα» της Κοπεγχάγης, ο κ. Καρυπίδης άρχισε να σκαλίζει τη δική του γοργόνα στα βράχια δίπλα στο νερό. «Το έκανα ως αντιδιαστολή με τη «Γοργόνα» της Κοπεγχάγης. Εκείνη είναι καθιστή και μικρή, ενώ εγώ θεώρησα ότι μία γοργόνα πρέπει να είναι ξαπλωμένη και σε μεγάλο μέγεθος», λέει ο κ. Καρυπίδης. Την επόμενη χρονιά, ο γλύπτης έπαυσε τις εργασίες λόγω ασθένειας, τις οποίες συνέχισε και ολοκλήρωσε το 2000.
Η «Γοργόνα» στις Καβουρότρυπες είχε μήκος 5,5 μέτρα, από το κεφάλι έως την ουρά, ενώ το χέρι της που προεξείχε ήταν άλλο 1,10 μέτρα. «Κάθε φορά έφτιαχνα και κάτι για να το βελτιώσω. Πρόσφατα είχα δουλέψει στα μαλλιά, πίσω από το κεφάλι της», λέει ο κ. Καρυπίδης, ενώ συμπληρώνει ότι το έργο θα ήταν ένα σύμπλεγμα αγαλμάτων, καθώς ως συνέχεια από το χέρι της «Γοργόνας», είχε ξεκινήσει να σκαλίζει ένα μικρό γοργονάκι, το οποίο θα ήταν ξαπλωμένο πάνω σε ένα δελφίνι.
Σημειώνεται ότι ο Διονύσης Καρυπίδης, εκτός από τη διάσημη «Γοργόνα», είχε σκαλίσει και άλλα μικρότερα γλυπτά στις Καβουρότρυπες Χαλκιδικής, εκ των οποίων άφησε πλέον μόνο τον Ήλιο της Βεργίνας.