Η ήττα της Coca-cola σε Ρωσία και Ουκρανία αφού πρώτα έκανε τους πάντες έξαλλους την πρωτοχρονιά

Πως το πρωτοχρονιάτικο μήνυμα της Coca-Cola κατάφερε να κάνει έξαλλους Ρώσους και Ουκρανούς

Αν είναι κάτι για το οποίο φημίζεται η Coca-Cola είναι για τις συνήθως επιτυχημένες χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της. Αυτή τη φορά όμως ο στόχος δεν επιτεύχθηκε, αφού στην προσπάθειά της να πει ένα «ευχαριστώ» στους καταναλωτές ανά τον κόσμο, κατάφερε απλά να εξοργίσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες της σε Ρωσία και Ουκρανία.

Η εταιρεία «πιάστηκε» στα δίχτυα της πολιτικής και άθελά της ενεπλάκη στην διένεξη των δύο χωρών για την χερσόνησο της Κριμαίας η οποία προσαρτήθηκε από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2014 αλλά για τους Ουκρανούς θεωρείται ακόμη μέρος της επικράτειας.

Που έγινε λοιπόν το λάθος; Η εταιρεία δημοσίευσε στο πιο δημοφιλές ρωσικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το VK, το πρωτοχρονιάτικο μήνυμά της που δεν ήταν παρά ένας χάρτης της Ρωσίας. Αυτός όμως δεν περιελάμβανε και την Κριμαία.

Από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής, όπως διαβάζουμε στον Guardian, και αναγκάστηκε να επαναδημοσιεύσει τον γιορτινό χάρτη την Τρίτη, περιλαμβάνοντας αυτή τη φορά την αμφισβητούμενη χερσόνησο, ενώ δεν παρέλειψε να απολογηθεί για το «λάθος» που έγινε. Πήγε δε και ένα βήμα παραπέρα, περιλαμβάνοντας στον ρωσικό χάρτη και της Κουρίλες Νήσους που επίσης διεκδικεί η Ιαπωνία από το 1945, μετά δηλαδή το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και αφού τα νησιά του Αρχιεπελάγους κατακτήθηκαν από τους Ρώσους.

Η διορθωτική όμως αυτή κίνηση της εταιρείας, εξόργισε, ως ήταν φυσικό την Ουκρανία. Αρκετοί μάλιστα, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξεκίνησαν μποϊκοτάζ στο προϊόν.

Τελικά η εταιρεία απλά «σήκωσε ψηλά τα χέρια» και απέσυρε το πρωτοχρονιάτικο μήνυμα, αποσύροντας τον γιορτινό χάρτη. «Αγαπητοί φίλοι! Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον. Αποφασίστηκε η διαγραφή του αντικειμένου που προκάλεσε την αναστάτωση», ανέφερε στην σελίδα της στο Facebook η θυγατρική της Coca-cola στην Ουκρανία.

Exit mobile version