Το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα είναι πλέον ανοιχτό για το εμπόριο, αφού το εμπορικό πλοίο MV Nunavik έφυγε από την κόλπο Deception Bay του Καναδά στις 19 Σεπτεμβρίου και έφτασε στο Point Barrow της Αλάσκα χωρίς τη βοήθεια παγοθραυστικού.
Το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα είναι πλέον ανοιχτό για το εμπόριο, αφού το εμπορικό πλοίο MV Nunavik έφυγε από την κόλπο Deception Bay του Καναδά στις 19 Σεπτεμβρίου και έφτασε στο Point Barrow της Αλάσκα χωρίς τη βοήθεια παγοθραυστικού.
Το πλοίο της Fednav κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία και είναι το πρώτο εμπορικό πλοίο που κατορθώνει να κάνει το συγκεκριμένο ταξίδι, που πριν από κάποιο καιρό ήταν αδύνατο λόγω του πάγου.
Το Nunavik ανήκει στην κατηγορία Polar Class 4 και μετέφερε 23.000 τόννους νικελίου από το ορυχείο της κινεζικής Nunavik κοντά στο Deception Bay. Η πορεία του για το λιμάνι του Bayuquan στην Κίνα, είναι πια 40% πιο κοντινή, αφού δεν θα χρειάζεται να διασχίσει την διώρυγα του Παναμά.
Πάντως το επιτυχές πέρασμα αποδεικνύει την υπερθέρμανση του πλανήτη και αναμένεται να αλλάξει τους όρους του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Ρωσία πιστεύει ότι η Βόρεια Θάλασσα μπορεί να γίνει το βασικό πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας με το ταξίδι με το πλοίο να διαρκεί μόνο 35 μέρες, από τις 48 που χρειάζονται αν το πλοίο συνεχίσει μέσω του Suez.
Η στρατηγικής σημασίας διώρυγα του Παναμά για πρώτη φορά στα 100 χρόνια της ζωής της κινδυνεύει να περάσει σε δεύτερη μοίρα, την ώρα που Κινέζος επιχειρηματίας έχει σκοπό να φτιάξει άλλη διώρυγα, αξίας 40 δισ. δολαρίων, στην Νικαράγουα, η οποία θα λειτουργήσει το 2020.
Σύμφωνα με την Fednav το MV Nunavik κατά το ταξίδι του έκανε οικονομία σε καύσιμα κατά 1.300 τόννους πράγμα που σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Πηγή: newmoney.gr