Σταδιακή κατάργηση της λίστας αναμονής και εισαγωγή των πτυχιούχων γιατρών στην ειδικότητα με πανελλαδικές εξετάσεις προτείνει μεταξύ άλλων η Επιτροπή Εκπαίδευσης σε σχέδιο νόμου που υπέβαλε τις προηγούμενες ημέρες στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Με τον τρόπο αυτό, επισημαίνουν οι εισηγητές, οι «καλύτεροι» θα εισάγονται αμέσως στα νοσοκομεία της επιλογής τους, καταργώντας τον χρόνο αναμονής που σε κάποιες ειδικότητες εξακολουθεί να ξεπερνά ακόμη και τα πέντε χρόνια.
Παράλληλα, σύμφωνα με «Τα Νέα», εισάγονται κριτήρια για την ειδίκευση γιατρών βάσει των πληθυσμιακών αναγκών, με στόχο οι θέσεις πανελλαδικά να είναι συναρτούμενες με τον ιδανικό αριθμό γιατρών ανά ειδικότητα καταργώντας έτσι το «αυθαίρετο» σύστημα που ισχύει σήμερα.
Αυστηρός έλεγχος
Η αξιολόγηση φαίνεται να είναι το σημείο–κλειδί στην πρόταση που κατατέθηκε πριν από λίγες ημέρες, προβλέποντας αυστηρό έλεγχο για τα κέντρα εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτές και τους εκπαιδευόμενους.
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η τήρηση Βιβλιαρίου Εκπαίδευσης για κάθε εκπαιδευόμενο στο οποίο θα καταγράφεται η πρόοδος και η απόδοσή του, και λεπτομερής λίστα με τις χειρουργικές και παρεμβατικές πράξεις τις οποίες εκτελεί κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του.
Στο σχέδιο νόμου υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα να συσταθούν Επιτροπές Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Μονάδων – θα απαρτίζονται από έναν καθηγητή πανεπιστημίου και δύο γιατρούς του ΕΣΥ με βαθμό συντονιστή διευθυντή – που θα θέτουν στο μικροσκόπιο τουλάχιστον μία φορά κάθε τριετία τις εκπαιδευτικές μονάδες.