Δημιουργοί περιεχομένου στρέφονται κατά του Facebook για κλοπή βίντεο. Διαβάστε γιατί.
Οι μηχανικοί του Facebook άλλαξαν τελείως τη σελίδα της πλατφόρμας ούτως ώστε οι χρήστες να έχουν όσο το δυνατόν ευκολότερη πρόσβαση στα βίντεο· το μόνο που χρειάζεται πλέον για να τα δούμε είναι να ανατρέξουμε στο συγκεκριμένο σημείο της σελίδας μας όπου έχουν αναρτηθεί.
Με αυτήν την κίνηση το Facebook έχει πραγματικά εκτοξεύσει τα έσοδα του YouTube. Όπως αναφέρει η ρεπόρτερ του Fortune, Έριν Γκρίφιν, «από το Facebook περνά σχεδόν το 25% ολόκληρης της κίνησης στο διαδίκτυο. Η πρόσφατη αλλαγή της σελίδας για τα βίντεο θα αυξήσει κι άλλο αυτό το ποσοστό. Κι αν αυτή η αλλαγή προσδίδει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην πλατφόρμα -ειδικά για τους νέους-, τα χρήματα που φέρνει είναι μια ακόμη κρίσιμη παράμετρος. Η νέα τεχνολογία θέασης βίντεο δεν κρατά μόνο περισσότερη ώρα τον χρήστη, αλλά κάνει κι ευκολότερη τη ζωή των διαφημιζόμενων».
Όμως η νέα αυτή κίνηση του Facebook έχει δημιουργήσει σημαντική προβλήματα. Κάποιοι παρατήρησαν ότι το μέσο τραβά βίντεο από την αρχική τους πηγή δημοσίευσης και οι δημιουργοί δεν έχουν κανένα έσοδο από τη δουλειά τους. Κι αν το YouTube διαθέτει τον μηχανισμό αναφορών για τέτοιου είδους περιπτώσεις, το ίδιο το Facebook δεν προβλέπει κάτι τέτοιο.
Ένα από τα αστέρια του YouTube, ο Χανκ Γκριν, έγραψε ένα άρθρο για το ζήτημα αυτό με την κωδική ονομασία “freebooting” και τον τίτλο «Κλοπή, ψέματα, και βίντεο στο Facebook». Σε αυτό το άρθρο, σημειώνει τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι η πρακτική του Facebook για τα βίντεο είναι ανήθικη. Ο Γκριν επικαλείται μια έρευνα της διαφημιστικής εταιρείας Ogilvy and Tubular στην οποία διαπιστώθηκε ότι το 70% των πιο δημοφιλών αναρτήσεων του Facebook προέρχονται από άλλες πλατφόρμες, όπως το YouTube.
Σε περίπτωση που οι ίδιοι οι δημιουργοί είχαν ανεβάσει τα βίντεό τους στο Facebook, τότε δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Όμως κάποια από αυτά είναι απλώς αναδημοσιεύσεις απευθείας στην πλατφόρμα του Facebook από άλλες πηγές, κάτι το οποίο δίνει όλα τα εύσημα στο διασημότερο social media του κόσμου κι όχι στον πραγματικό δημιουργό του περιεχομένου. Μάλιστα, ο αλγόριθμος του Facebook ευνοεί τα βίντεο που έχουν ανέβει απευθείας στο μέσο κι όχι δια μέσου άλλων υπηρεσιών, μια λειτουργία η οποία ο Γκριν θεωρεί πως ενισχύει την κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων.
Το YouTube διαθέτει ένα σύστημα για να αντιμετωπίζει τέτοιου είδους καταστάσεις, με την ονομασία Content ID. Λίγο μετά την εξαγορά του από την Google, δημιούργησε μια βάση δεδομένων με καταγεγραμμένη πνευματική ιδιοκτησία, η οποία ελέγχει κάθε νέα ανάρτηση εάν υπακούει σε όλους τους κανόνες. Σε περίπτωση που τους παραβιάζει, τότε το συγκεκριμένο βίντεο αφαιρείται.
Το Facebook δεν διαθέτει αυτό το σύστημα. Κι είναι εξαιρετικά δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να αναζητήσεις βίντεο απευθείας στη σελίδα του· θα πρέπει απλώς να περιμένεις μέχρι να βρεθεί μπροστά σου ένα «κλεμμένο» περιεχόμενο, αναφέρει ο Γκριν. Γι’ αυτό λοιπόν το Facebook οφείλει να δώσει πάρα πολύ σύντομα την απάντηση σε αυτό το ζήτημα, αλλιώς θα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρεθεί αντιμέτωπο με τη μεγαλύτερη απειλή που έχει δει έως σήμερα.
Πηγές: news247.gr, Fortunegreece.com