Τι και υπό ποιους όρους μπορούν να διεκδικήσουν διασωθέντες, παραπλέοντα πλοία και άλλοι φορείς
Αποζημιώσεις ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ θα καταβάλουν υπό προϋποθέσεις ασφαλιστικές επιχειρήσεις ή ασφαλιστικοί οργανισμοί μετά την πυρκαγιά στο Norman Atlantic.
“Μόνον οι διασωθέντες επιβάτες μπορούν να απαιτήσουν δυσθεώρητα ποσά, εάν και εφόσον διαπιστωθεί αιτιώδης συνάφεια ανάμεσα στις ελλείψεις που έχουν εντοπισθεί κατά τον έλεγχο του πλοίου στην Πάτρα και στην εκδήλωση της πυρκαγιάς” τονίζει ο δικηγόρος κ. Γιάννης Βρέλλος, εταίρος της Σκορίνης – Δικηγορικής Εταιρείας και ταμίας του ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, μιλώντας στην εφημερίδα Το Βήμα.
“Το αξιόπλουν ή μη κρίνει καθοριστικά τις αποζημιώσεις ως προς τους επιβάτες, οι οποίες δεν είναι βεβαίως και οι μοναδικές“, προσθέτει.
Ο κ. Βρέλλος σημειώνει κατ’ αρχάς ότι το πλοίο ήταν ναυλωμένο από ελληνική εταιρεία (ΑΝΕΚ), έφερε όμως ιταλική σημαία. “Εφόσον είναι εφικτό, οι διασωθέντες κατευθύνονται στη χώρα της οποίας τη σημαία φέρει το πλοίο – χώρα υποδοχής θεωρείται ως εκ τούτου η Ιταλία. Η όποια ασφαλίστρια εταιρεία του πλοίου οφείλει τώρα να καταβάλει αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιωτικούς φορείς της Ιταλίας (ξενοδοχεία, νοσοκομεία) που ενεπλάκησαν στην περίθαλψη και φιλοξενία των διασωθέντων, πληρώνοντας ακόμη και τα έξοδα μεταφοράς τους στα πάτρια εδάφη.
Οικονομικές αξιώσεις εκατομμυρίων στερλινών είναι σίγουρο ότι θα προβάλουν παραπλέοντα του Norman Atlantic πλοία και επαγγελματικά ρυμουλκά με βάση standard συμφωνητικά – αποδεκτά παγκοσμίως – των Lloyds του Λονδίνου. Μείζον είναι βεβαίως και το θέμα της ρύπανσης που προκάλεσε η πυρκαγιά. Μετά τη ρυμούλκηση του πλοίου στο Μπρίντιζι και αφότου λάβει τέλος αυτή η τραγική ιστορία με τους αγνοουμένους, θα κριθεί και αυτό το ζήτημα, που είναι εξίσου σημαντικό σε νούμερα” προσθέτει ο ίδιος.