Με τέσσερις διαφορετικές ταχύτητες θα υπολογιστούν για το 2016 τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων, όπως προκύπτουν από την τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Για τα παλαιότερα οχήματα υπάρχουν μειώσεις ενώ προβλέπεται επιβολή τελών κυκλοφορίας στα υβριδικά. Τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής:
Α’ ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, α’ ταξινόμηση 2001-2005 και α’ ταξινόμηση από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.
Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».
Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τιςεκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.
Αναλυτικά:
1η ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ 2000 | ||
---|---|---|
ΚΥΒΙΣΜOΣ | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2015 (ΣΕ € ) | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2016 (ΣΕ € ) |
Έως 300 | 22 | 22 |
301 έως785 | 55 | 55 |
786 έως 1.071 | 120 | 120 |
1.072 έως 1.357 | 135 | 135 |
1.358 έως 1.548 | 240 | 225 |
1.549 έως 1.738 | 265 | 250 |
1.739 έως 1.928 | 300 | 280 |
1.929 έως 2.357 | 660 | 615 |
2.358 έως 3.000 | 880 | 820 |
3.001 έως 4.000 | 1100 | 1025 |
4.001 και άνω | 1320 | 1230 |
1η ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ 2001 ΕΩΣ 2005 | ||
---|---|---|
ΚΥΒΙΣΜΟΣ | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2015 (ΣΕ € ) | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2016 (ΣΕ € ) |
Έως 300 | 22 | 22 |
301 έως785 | 55 | 55 |
786 έως 1.071 | 120 | 120 |
1.072 έως 1.357 | 135 | 135 |
1.358 έως 1.548 | 240 | 240 |
1.549 έως 1.738 | 265 | 265 |
1.739 έως 1.928 | 300 | 300 |
1.929 έως 2.357 | 660 | 630 |
2.358 έως 3.000 | 880 | 840 |
3.001 έως 4.000 | 1100 | 1050 |
4.001 και άνω | 1320 | 1260 |
1η ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ 2006 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ | ||
---|---|---|
ΚΥΒΙΣΜΟΣ | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2015 (ΣΕ € ) | ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2016 (ΣΕ € ) |
Έως 300 | 22 | 22 |
301 έως785 | 55 | 55 |
786 έως 1.071 | 120 | 120 |
1.072 έως 1.357 | 135 | 135 |
1.358 έως 1.548 | 240 | 255 |
1.549 έως 1.738 | 265 | 280 |
1.739 έως 1.928 | 300 | 320 |
1.929 έως 2.357 | 660 | 690 |
2.358 έως 3.000 | 880 | 920 |
3.001 έως 4.000 | 1100 | 1150 |
4.001 και άνω | 1320 | 1380 |
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά οι αυξήσεις ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχουν ως εξής:
– Από 0 έως 90 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο δεν υπάρχει επιβάρυνση
– Από 91 έως 100 γρ. η επιβάρυνση είναι 0,90 ευρώ
– Από 101 έως 120 γρ. η επιβάρυνση είναι 0,98 ευρώ
– Από 121 έως 140 γρ. η επιβάρυνση είναι 1,20 ευρώ (έναντι 1,10 ευρώ που είναι σήμερα).
– Από 141 έως 160 γρ. η επιβάρυνση είναι 1,85 ευρώ (έναντι 1,70 ευρώ που είναι σήμερα).
– Από 161 έως 180 γρ. η επιβάρυνση είναι 2,45 ευρώ (έναντι 2,25 ευρώ που είναι σήμερα).
– Από 181 έως 200 γρ. η επιβάρυνση είναι 2,78 ευρώ (έναντι 2,55 ευρώ που είναι σήμερα).
– Από 201 έως 250 γρ. η επιβάρυνση είναι 3,05 ευρώ (έναντι 2,80 ευρώ που είναι σήμερα).
– Από 251 γρ. και άνω η επιβάρυνση είναι 3,72 ευρώ (έναντι 3,40 ευρώ που είναι σήμερα).
http://alldaynews.gr/wp-content/uploads/2015/11/tropoligia.pdf
Πηγές: HuffingtonPost.gr