Ένα καινοτόμο σουπερμάρκετ λειτουργεί στο Βερολίνο τους τελευταίες μήνες. Θυμίζει μοντέρνο μπακάλικο και το μόνο που δεν μπορεί να βρεις σε αυτό είναι τυποποιημένα προϊόντα σε πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες.
Η διαδικασία είναι απλή. Οι πελάτες φέρνουν τα δικά τους βάζα από το σπίτι. Ζυγίζεται το βάρος τους και προχωρούν στις αγορές τους. Όταν ολοκληρώσουν τα ψώνια τους, στο ταμείο, τη στιγμή της χρέωσης αφαιρείται το βάρος της συσκευασίας από το συνολικό βάρος και έτσι οι πελάτες πληρώνουν το καθαρό βάρος των προϊόντων.
Η διαδικασία αυτή δεν επαναλαμβάνεται σε κάθε αγορά καθώς οι υπάλληλοι κολλάνε πάνω στα βάζα ένα ειδικό ταμπελάκι με το βάρος του. Έτσι οι αγορές γίνονται γρήγορα.
Το Original Unverpackt άνοιξε το Σεπτέμβριο στη συνοικία του Κρόιτσµπεργκ και εκεί οι Βερολινέζοι μπορούν να αγοράσουν µε το κιλό οποιοδήποτε προϊόν, από σαμπουάν μέχρι ξηρούς καρπούς και μακαρόνια, χωρίς τις συσκευασίες.
«Θέλουμε τα ψώνια μας να ξαναγίνουν όμορφα & οικολογικά» αυτό πιστεύουν και κάνουν πράξη οι ιδρυτές του πρώτου super market χωρίς συσκευασίες
Η έννοια του «μηδενικού απόβλητου» αναπτύχθηκε από τους πρωτοπόρους Sara Wolf και Milena Glimbovski οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι οι πελάτες χρειάζονται μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, η οποία θα μπορούσε να εξαλείψει τα απόβλητα συσκευασίας & παράλληλα να δώσει ελευθερία στους αγοραστές να επιλέγουν ακριβώς την ποσότητα που επιθυμούν .
Οι ξηροί καρποί, τα όσπρια αποθηκεύονται, σε δοχεία – κάδους και διατίθενται στους πελάτες μέσα από στόμια, στην ποσότητα που επιθυμούν. Μία παρόμοια διαδικασία ακολουθείται για υγρά, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα κτλ.
Το project, το οποίο γνώρισε τεράστια αποδοχή από τους Γερμανούς καταναλωτές, χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες αλλά κυρίως μέσω crowd-funding. Ο στόχος για την έναρξη της επιχείρησης ήταν 61.000 δολάρια αλλά μέσα σε 3 εβδομάδες συγκέντρωσαν πάνω από 124.000 δολάρια Οι δύο κοπέλες χρειάστηκαν πάνω από ένα χρόνο για να υλοποιήσουν την ιδέα τους.
seleo.gr