Άνθρωποι παίρνουν τη θέση των ρομπότ στη Μercedes

Κόντρα στο ρεύμα που θέλει τα ρομπότ να υποκαθιστούν ολοένα και περισσότερους εργάτες στη βιομηχανία κινείται η Mercedes-Benz, η οποία προκάλεσε αίσθηση ανακοινώνοντας ότι θα… απολύσει ρομπότ από τις γραμμές παραγωγής της και στη θέση τους θα προσλάβει ανθρώπους.

Ο λόγος γι’ αυτήν την απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχετίζεται με τη μεγαλύτερη ευελιξία του ανθρώπινου παράγοντα.

Στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Σιντελφίνγκεν παράγονται ετησίως 400.000 οχήματα, μεταξύ των οποίων τα πιο πολυτελή μοντέλα και σε αυτό ακριβώς το σημείο τα ρομπότ δεν μπορούν να αποδώσουν όπως θα έπρεπε. Η εταιρεία προσανατολίζεται το τελευταίο διάστημα στην εξατομίκευση των αυτοκινήτων που πουλά ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών της, κάτι που δυσκολεύει τα ρομπότ, τα οποία ανταποκρίνονται περισσότερο στις ανάγκες μιας μαζικής παραγωγής. Μάλιστα σκοπεύει να προσθέσει 30 νέα μοντέλα, δέκα νέα στυλ και ακόμη περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης του κάθε οχήματος μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Οπότε η διοίκηση έκρινε ως φθηνότερη και αποδοτικότερη λύση την «επιστροφή» των ανθρώπων στη γραμμή παραγωγής. Με την κατασκευή να επικεντρώνεται σε μια δύναμη εξειδικευμένων εργατών, η εταιρεία μπορεί να κάνει ταχύτατα αλλαγές σε μια γραμμή παραγωγής ? μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο αντί για εβδομάδες που απαιτούνται για τον επαναπρογραμματισμό των ρομπότ και τις αλλαγές στις γραμμές παραγωγής. Ετσι η εταιρεία προσδοκά ότι θα μειώσει τον μέσο χρόνο παραγωγής αυτοκινήτου στο μισό, από 60 σε 30 ώρες. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι η παραγωγή των συγκεκριμένων οχημάτων θα γίνεται εξ ολοκλήρου από ανθρώπους και ότι τα ρομπότ θα εκλείψουν τελείως. Τα ρομπότ που θα αποσυρθούν είναι τα μεγάλα και στατικά και σταδιακά θα αντικατασταθούν από μικρά, ευέλικτα ρομπότ, που θα «συνεργάζονται» με τους ανθρώπους.

Όποιο μέγεθος ή χαρακτηριστικό κι αν έχουν, τα ρομπότ είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι κάθε βιομηχανίας σε όλο τον κόσμο και η τάση είναι να διεισδύουν ακόμη περισσότερο στην παραγωγή.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Ρομποτικής ανακοίνωσε ότι έως το 2018 αναμένεται να εγκατασταθούν στους χώρους δουλειάς παγκοσμίως περίπου 1,3 εκατομμύριο νέα βιομηχανικά ρομπότ, που θα προστεθούν στα περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο που δουλεύουν σήμερα στα εργοστάσια του πλανήτη.

Ο κλάδος
Ο τζίρος, δε, της διεθνούς αγοράς παραγωγής ρομποτικών συστημάτων ανέρχεται στα 32 δισ. δολάρια. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο κλάδος με τη μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση των ρομπότ: μέσα σε μια διετία, το 2013-2014, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης αυξήθηκε κατά 43%, ενώ και άλλοι κλάδοι αναμένεται να ακολουθήσουν.

Το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Λευκού Οίκου, στην τελευταία έκθεσή του, εκτίμησε πως υπάρχει πιθανότητα 83% τα ρομπότ και οι άλλες μηχανές με τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσουν τις θέσεις χαμηλά αμειβόμενης εργασίας – αν και αρκετοί εκτιμούν ότι σε μεγαλύτερο κίνδυνο βρίσκεται η μεσαία τάξη που παρέχει πρωτίστως υπηρεσίες. Ανάμεσα στα επαγγέλματα που κινδυνεύουν, πέρα από τους εργάτες, είναι οι σερβιτόροι, οι λογιστές, οι διαιτητές και τα μοντέλα.

Μαρία Αδαμίδου

ethnos.gr

Exit mobile version